21.04.2021
Спростування
На сайті Міністерства оборони України 09.04.21 було
розміщено неправдиву інформацію
https://www.mil.gov.ua/…/shhodo-vikonannya-doslidno-konst…/…
09.04.2021, 17:16 | ID: 62274
Щодо виконання дослідно-конструкторської роботи
«Інженерною групою «Арей»
Розробка нового озброєння для потреб Збройних Сил України
за державним контрактом виконується сторонами на партнерських засадах. Між
Міністерством оборони України та ТОВ «Інженерна група «Арей» триває робота щодо
реалізації державного контракту на виконання дослідно-конструкторської роботи.
Констатовано, що на сьогоднішній день для належного виконання обов’язкових
етапів роботи за укладеним державним контрактом у виконавця відсутні виробничі
потужності, лабораторні та випробувальні бази. За умовами контракту,
підприємство зобов’язане не лише виготовити дослідні зразки виробу, але й
забезпечити етапи заводських випробувань (у тому числі на кліматичну і
механічну стійкість, функціональність, надійність тощо), що є можливим за
наявності відповідного обладнання. З метою належного виконання зобов’язань за
правочином, контрагенту пропонується зосередити зусилля на усуненні виявлених
недоліків. Міноборони підтверджує готовність до відповідного конструктивного
діалогу з ТОВ «Інженерна група «Арей».
https://www.mil.gov.ua/news/2021/04/09/shhodo-vikonannya-doslidno-konstruktorskoi-roboti-inzhenernoyu-grupoyu-arej/
1.
Виробничі потужності для виготовлення БМПВ «Вавілон» забезпечені 2-ма (двома)
договорами з Київським бронетанковим заводом, про що достеменно відомо
керівникам Міноборони.
3.
Виготовлення дослідного зразка «Вавілон» мало розпочатись у листопаді 2020
року. Міноборони зірвало виконання роботи.
4.
Це - 6-а неправдива версія зриву ДКР.
Про
справжні причини ви можете здогадатись.
ІГ
"Арей" пропонує керівникам Міноборони дотримуватись умов державного
контракту та документів, що затверджені Міноборони на його виконання.
https://www.facebook.com/%D0%90%D0%A0%D0%95%D0%99-1663305527311102/?hc_ref=ARTrD6N0a0e287l1xwBIS5oflicmFy2CbzQ-8usQg91GMKLhyCJb7t3EmRYPsJTjP1k
15.04.2021
Генконструктор ІГ
«Арей» С. Степанов: «У Найкоротші терміни хочемо виготовити дослідний зразок
важкої бойової машини піхоти «ВАВІЛОН»»
Українські
приватні виробники зброї та військової техніки вже виконують далеко за 50%
оборонного замовлення держави. І їх вага та вплив в державі зростають.
Взагалі
приватний сектор оборонно-промислового комплексу України розвивається
надзвичайно бурхливо. Якщо до російської збройної агресії на території України
налічувалося до 40 приватних оборонних компаній (серед яких й тодішні гранди
створення озброєння та військової техніки, зокрема, ПАТ «Мотор Січ» та
«АвтоКраз»), то нині фахівці нараховують близько двох із половиною сотень
приватників (якщо враховувати й продукцію подвійного призначення).
Особливий
інтерес зазвичай до розробників – саме вони є рушійною силою у розвитку
оборонних технологій. Серед них — ТОВ «Інженерна група «Арей», що займається
досить цікавим сегментом розробок – важкої бронетехніки.
То
ж редакція ІА «ОПК» звернулася до генерального конструктора ТОВ «Інженерна
група «Арей» Сергія Степанова.
Однією
із найперспективніших вітчизняних розробок у сфері важкої бронетехніки є БМПВ
«Вавілон», що розробляється ТОВ «Інженерна група «Арей» за державним оборонним
замовленням Міністерства оборони України. При цьому, розробка ведеться за
стандартами НАТО. Що ви можете сказати про
перспективи розвитку української бронетехніки і про плани підприємства
на найближчі роки?
Звісно,
у найкоротші терміни хочемо виготовити дослідний зразок важкої бойової машини
піхоти «Вавілон». З самого початку свого існування, команда фахівців ІГ «Арей»
визначила для себе шляхи розвитку бронетехніки відповідно до реалій
сьогоднішнього часу. Найголовніший фактор — життя людей, які будуть
експлуатувати розроблену нами техніку і воювати на ній. Виходячи з цього, були
визначені основні критерії конструкції і складових частин машини.
При
розробці БМПВ «Вавілон» нашою командою, окрім вогневих характеристик, які
залежать виключно від замовника, у якості пріоритетів визначені – маневреність,
захищеність, поінформованість, модульність, зручність, максимальна безпечність
при експлуатації, а також її технологічність за нинішнього стану промисловості
України.
Для
максимальної захищеності машини застосовується принцип рознесеного бронювання і
найновіші досягнення в матеріалознавстві при створенні спеціальних міжшарових
бронезаливок. Передбачено встановлення захисних екранів і решіток. Протимінний
захист днища гарантується не лише його конструкцією, але й додатково — за
рахунок пластів акумуляторних батарей і спеціальних порожнин. Результат: на
всіх етапах випробування обстрілом ця нова конструкція корпусу і додаткового
захисту пройшла успішні випробування. Вона вже може використовуватись на інших
зразках бронетехніки.
Маневреність
машини забезпечується розробленою силовою установкою. Вибір силового двигуна
привів до того, що виявилося доцільнішим застосувати гібридну силову установку
з електромашинами, чим вузькоспеціалізований двигун великої потужності. При
повній бойовій масі машини у 36 т, силова установка за необхідності здатна
видавати 1088 к.с. Тобто, питома потужність машини – більше 30 к.с./т, що
забезпечує їй максимальну маневреність на полі бою.
Екіпажу
БМПВ «Вавілон» забезпечено найвищий рівень поінформованості. Нами розроблені оптичні пристрої, високоточні
приводи наведення і позиціювання для
принципово нової цифрової системи управління вогнем, розширені можливості якої
значно підвищують рівень ситуативної обізнаності командира та екіпажу і
максимально забезпечують виявлення, супроводження та враження цілі. На машині встановлено необхідну кількість
пристроїв, що забезпечують екіпаж інформацією про ситуацію навколо машини і
стан самої машини. За внутрішній стан
відповідає центральний обчислювальний блок, який виводить на монітори
відповідну інформацію і видає рекомендації щодо подальших дій. Аналіз навколишнього простору здійснюють
пристрої спостереження: оптичні оглядові прилади і телевізійні камери кругового
огляду, прицільно-пошукові й інші
прилади для визначення і запобігання загрозам.
При
створенні БМПВ «Вавілон» застосовано принцип «командної централізації». Тобто,
все встановлене на машину обладнання підключається до центрального обчислювального
блоку Інформаційно-керуючого комплексу.
Для складних систем (як наприклад, система управління вогнем)
застосовані підструктурні блоки, які, в свою чергу, підключені до центрального.
Така ієрархія побудови дозволяє виконувати самодіагностику всієї машини,
визначати її працездатність, контролювати дані про стан її вузлів, видавати
управляючі команди, а також зберігати в архіві і готувати до передачі іншим
користувачам поточною інформацію. Єдиний
комплекс управління об’єднує у собі всі системи машини, пульти управління і
введення команд, навігацію, зв’язок, дозволяє обмінюватися поточною інформацією
із зовнішніми користувачами і робить машину повноцінним учасником бойової
операції.
За
будь-яких обставин зберігається керованість машини. Для цього всі виконавчі пристрої мають
взаємодоповнюючі механізми управління: механічний, (дублюючий); електричний і дистанційно керований.
Модульність
і відкрита архітектура побудови машини дає можливість оперативної заміни або
зміни вузлів і агрегатів. Це, в першу
чергу, стосується навісних броньованих модулів, за допомогою яких можна
змінювати рівень захисту і відновлювати захищеність навіть в польових
умовах. Такий підхід дозволяє також
оперативно застосовувати заміну різних типів баштових модулів, озброєння й
різних вузлів. Це, в свою чергу,
розширює тактичні можливості БМПВ при виконанні оперативних завдань, а також
спрощує проведення регламентних робіт і ремонту.
Не
менше уваги нашими конструкторами присвячено створенню безпечних та комфортних
умов для роботи і перебування екіпажу та десанту. Вперше у військовій техніці
реалізовано рішення, що дозволяє вести роботу з озброєнням (перезарядка,
обслуговування), не залишаючи заброньований простір. Максимальному комфорту
сприяють анатомічні протимінні сидіння з ременями безпеки, ергономічні пульти
управління, фільтровентиляційна і кліматична установки. Передбачена можливість організації місць для
сну і відпочинку, наявні пристрої підігріву води і їжі і т.д. На мою думку, це
важливо, оскільки умови перебування у машині
впливають на стомлюваність екіпажу, що, у свою чергу, напряму впливає на
ефективність виконання бойових завдань.
Окресліть
коротко суть нових технологій, що застосовуються Інженерною групою «Арей».
На БМПВ «Вавілон» — нова гібридна силова
установка, новий бойовий модуль, перша в Україні цифрова система управління
озброєнням, нова система броньового і додаткового захисту.
Для
«Вавілону» було розроблено більше 200 нових вузлів і агрегатів. Нові розробки
торкнулися всіх груп, які входять до складу бойової машини, і для кожної з них
було запропоновано своє оригінальне рішення. Машина володіє значним
потенціалом. Рішення, покладені в основу БМПВ, можуть застосовуватися і на
інших зразках військової техніки.
Машина
розробляється з можливістю використання існуючих ходових танків Т-64 та Т-84. У
найближчих планах – розробка модернової оригінальної універсальної ходової, яка
може використовуватись при розробці перспективного українського танка і
сімейства бойових та інженерних машин.
Якщо виходити з критеріїв уніфікації та стандартизації, спільним для цих
машин є конструкція корпусу, системи броньового і додаткового захисту, єдиний
комплекс управління, що об’єднує цифрову систему управління вогнем, цифрову
систему управління рухом і цифрову систему управління системами
життєзабезпечення.
Особлива
увага нами завжди приділялася «дрібницям». Від самого початку ми зіткнулися з
питанням простих виконавчих пристроїв. Різні датчики, що застосовуються на
техніці спеціального призначення у Збройних Силах України, як правило, —
російського виробництва і побудовані за аналоговим принципом роботи. Оскільки
на машині застосовується нова цифровою
система управління, відповідно, були розроблені нові цифрові датчики і
виконавчі пристрої. Така ж ситуація і з складнішими агрегатами.
В
Україні вперше реалізується ЄКУ — єдиний комплекс управління, який об’єднує і
координує в собі: систему управління вогнем, систему управління рухом і систему
життєзабезпечення. Для ЄКУ було розроблено і випробувано 56 блоків, що забезпечують
функціонування різних систем і агрегатів машини, визначена елементна база,
виконані розрахунки по робочих параметрах і прораховані частотні характеристики
комутаційних комплектів. Блоки побудовані з використанням контролерів,
запрограмованих на низькому рівні апаратними командами, що забезпечує швидку
обробку даних і мінімізує можливість виникнення збоїв і несправностей, а також
виключають можливість впливу шкідливих програм і вірусів. Управління системами
машини реалізовано на АРМ (автоматичних робочих місцях), які обладнані
моніторами для виведення зображення з прицільно-пошукових приладів і системи
кругового огляду, а також необхідної технічної та оперативної інформації, які
виводиться на іншу групу моніторів, також розташованих на панелі АРМ. Всього
таких робочих місць три (для кожного члена екіпажу). Кожен АРМ підключається до
обраної системі і відображає властивий тільки їй інтерфейс. Так, наприклад, для
водія виводиться інформація про стан силової установки, запас палива, швидкість
руху, обрана передача коробок передач і т.д, а для оператора навідника дані про
становище башти, обраного озброєння, залишку боєкомплекту, інформації про цілі
і т.д . Доступна функція короткочасного доступу до інших систем, наприклад, водій може подивитися стан башти під час
складного маневру або паркування.
Відповідно
завданнями і ситуації, що склалася командир машини може вибрати управління для
будь-якого члена екіпажу або перемкнути управління на себе. Це здійснюється за
допомогою імобілайзеру, який одночасно є і електронним ключем, що визначає
права доступу і функціональні можливості машини. За своєю суттю, імобілайзер це
комутатор- перемикач між АРМ і системами машини, але через нього передбачена
можливість підключення та віртуальних операторів. А це вже величезний крок до
дистанційно керованих і роботизованих машин.
Ця
величезна робота почалася задовго до початку виконання нашою організацією ДОЗ,
але вдало об’єднала в собі всі попередні напрацювання.
Що,
на вашу думку, могло б допомогти підприємству у розвитку технологій цього
сегменту?
Перше.
Вимоги замовника повинні відповідати нинішньому рівню розвитку науки і техніки.
А щоб вони відповідали, повинні бути військові і технічні професіонали у самому
Міноборони. Між замовником і розробником повинен бути технічний діалог технічно
грамотних сторін. Погодьтесь, не можна назвати нормальною ситуацію, коли у ТТЗ
на сучасну машину із цифровими системами управління, немає вимог до
програмно-апаратного комплексу і програмного забезпечення, а від замовника
звучить — якщо цього у ТТЗ немає, то нам це і не треба.
Друге.
Має бути спрощений порядок виконання оборонних замовлень і орієнтація на
результат. Після укладення договору повинен діяти виключно юридичний механізм –
виконавець у відповідності до встановлених термінів має надати готовий і
якісний продукт. Розбиття робіт на етапи й підетапи затягує процеси нових
розробок на роки, значно збільшуючи фінансові витрати. Приклад виконання ДКР
«Вавілон» — часові інтервали між етапами значно перевищують розрахункові
терміни на виготовлення самого дослідного зразка і фінансово вимотують
підприємство. Іншими словами, якби державний контракт не був розбитий на 5
етапів, а зводився до кінцевого результату – отримання дослідного зразка і
комплекту робочої конструкторської документації, то Міноборони мало б вже
завершений дослідний зразок і відкоригований комплект РКД за результатами
державних випробувань.
Третє.
Потрібно максимальне сприяння транснаціональним контактам, звісно, з
урахуванням українських і міжнародних санкцій. До прикладу, більше року ТОВ
«Інженерна група «Арей» подало документи і отримало всі належні погодження на
внесення до Постанови КМУ 1228 від 12.07.99 «Про надання суб’єктам
господарювання повноважень на право здійснення експорту, імпорту товарів
військового призначення та товарів, які містять відомості, що становлять
державну таємницю». Тривалий час документи перебувають у Міністерстві з питань
стратегічних галузей промисловості України без руху, що значно ускладнює пряму
закупівлю елементної бази до розроблених електронних приладів.
Яким чином держава спонукає українські
підприємства ОПК на розвиток технологій?
Жодних
значних стимулів з боку держави не відчули. Багатьом відома наша історія.
Підприємство створено у 2015 році. У 2016 році наш завод захопили рейдери.
Станки, крани, новітнє обладнання, комп’ютери, конструкторська документація
викрадені. Кримінальне провадження тягнеться роками, а ми змушені виконувати
державне оборонне замовлення на орендованих виробничих потужностях.
Від
Міноборони нами отримано лише один документ – Тактико-технічне завдання на
розробку дослідного зразка «Вавілон». Будь-який науково-технічний супровід
відсутній. Немає жодних повідомлень про прикладні розробки чи ноу-хау, які
можуть застосовуватись на військовій техніці, а така інформація повинна
збиратись і аналізуватись у наукових установах оборонного відомства. Так само
науковими установами Міноборони повинні збиратись і систематизуватись дані щодо
застосування ворогом стрілецького, гарматного і ракетного озброєння по
українській бронетехніці, характеристики уражень бронетехніки. Для
конструкторів це надважлива інформація, яка дає можливість відпрацьовувати нові
механізми захисту військової техніки.
Всі
новинки, як вітчизняні, так і закордонні, моніторяться нами самостійно, а
фактичний супровід, коментарі, рекомендації і побажання отримуємо від бійців
ЗСУ. До прикладу, коли потрібно було рознести органи управління з огляду на
максимальну зручність для екіпажу, ми звернулись до Командування Сухопутних
військ. Прямо «з передка» приїхали толкові молоді хлопці, з якими було
відпрацьовано кілька варіантів розміщення приладів машини і обрано оптимальний.
Чи
можна в Україні розроблятись озброєння шляхом кооперації підприємств, і хто від цього виграв би?
Україна
все ще володіє унікальним потенціалом у військово-промисловій сфері. Є цілий
ряд розробок, які не поступаються, а в деяких випадках і перевершують світові
аналоги, але для їх реалізації потрібні комплексні рішення. На жаль, держава
стимулює відтік технічного потенціалу з України. Навіть за роки війни з України
виїхало чимало толкових фахівців, а цілі підприємства змінили реєстрацію на
країни Європи й Азії. Такі пропозиції неодноразово надходили і нам. Однак, ми все ще віримо в те, що держава, і
Міноборони у першу чергу, змінить підходи у роботі з виробниками і новітні
зразки бронетехніки українських розробників у першу чергу будуть поповнювати
нашу Армію. На нашому підприємстві працюють досвідчені військові конструктори й
інженери, які створювали кращі зразки бронетехніки за радянських часів. Ми
пишаємось тим, що вони не виїхали, забули про пенсію і побачили потенціал у
нашій молоді. Їхні знання дуже важливі для нинішнього покоління конструкторів.
«Арей» на сьогодні є не лише розробником військової техніки, але й школою
танкобудування, де акумулюються конструкторський досвід.
Щодо
кооперації. Створювати можна будь-що, якщо є результат. До прикладу, група
розробників однієї науково-виробничої структури розробили установку
електромагнітного озброєння. Для її реалізації потрібен транспортний засіб, що
володіє великою енергетичною потужністю. На «борту» БМПВ «Вавілон» за рахунок
електромашин забезпечується вироблення енергії до 500 кВт. Тобто, результатом
нашої кооперації має стати принципово новий комплекс протиповітряної оборони. І
цей проект об’єднав наші групи розробників.
Чи може експорт бути поштовхом для розвитку
нової продукції підприємства?
Звісно,
нові ринки цікаві будь-якому підприємству. Однак, з урахуванням нашого
волонтерського минулого і нинішньої війни з Росією, у пріоритетах ІГ
«Арей» перш за все бронетехніка для
українських сил оборони.
Чи можливе виробництво спільної продукції на
основі договорів, коли частину фінансує, та володіє нею держава, а частину –
Ваше підприємство?
Головне
завдання полягає в тому, щоб Армія отримувала сучасну техніку в необхідній
кількості. Партнерство між державними і приватними компаніями існує у багатьох
країнах світу і є важливим чинником у розвитку ВПК. З одного боку, приватні
компанії значно мобільніше реагують на потреби, з іншого боку, — виробничі
потужності державних підприємств здатні забезпечити необхідні об’єми продукції.
Саме
такий підхід зараз і буде реалізовуватись, у першу чергу, завдяки розумінню
ефективності такої співпраці з боку заступника гендиректора ДК «Укроборонпром»
Ігоря Фоменка і директора ДП «Київський бронетанковий завод» В. Синявського. У
кінці 2019 року «Арей» і ДК «Укроборонпром» підписали відповідний Меморандум
про співпрацю. У жовтні 2020 року була укладена Угода з ДП «Київський
бронетанковий завод» про спільне виготовлення БМПВ «Вавілон», що дозволяє
залучити КБТЗ та інші підприємства ДК “Укроборонпром” до виготовлення
агрегатів, вузлів, складальних одиниць та деталей машини. Аналіз “Арея”
свідчить, що до 80% комплектуючих «Вавілону» може вироблятись на підприємствах
ДК «Укроборонпром», а виробничі потужності КБТЗ дозволяють забезпечити
практично повний виробничий цикл (до імпорту планується двигун “DEUTZ”,
бронесталь Miilux Protection 500 та оптико-електронні засоби до ТІУС).
Фактично,
«Вавілон» об’єднує конструкторський потенціал «Арея» і виробничий потенціал
КБТЗ. Також до спільного виробництва плануються нові розробки наших
конструкторів,- енергоагрегат до танку Т-72, який зараз готується до
випробування, силові електромашини, пневмостартери, системи кругового огляду,
метеоцентрів, механізми пневматичного перезаряджання озброєння, блок
переведення у цифровий режим аналогових датчиків; універсальні адаптивні крісла
та інші комлектуючі, що можуть застосовуватись на інших зразках української
бронетехніки і мають значний експортний потенціал.
Чи
може бути вигідним – та, якщо так, то на яких умовах – входження Вашого
підприємства (володіння ним частиною) до великого галузевого холдингу з
виробництва бронетехніки, що зараз створюється на базі «Укроборонпрому»?
Ми
завжди готові до конструктивної співпраці. При цьому важливо розуміти умови,
завдання і «правила гри».
https://www.facebook.com/1663305527311102/photos/pb.1663305527311102.-2207520000../2515726282069018/?type=3&theater
08.04.2021,
03:01.
У
грудні цього року БМПВ «Вавілон» (http://opk.com.ua/%d0%b2%d0%b0%d0%b6%d0%ba%d0%b0-%d0%b1%d0…/)
мала вийти на державні випробування. Не вийде, оскільки виготовлення зразка
новітньої бойової машини, яке мало розпочатись у листопаді 2020 року, зірвано.
«Арей»
виконав додаткові обсяги робіт БЕЗ ЗМІНИ ціни етапу 2 та в межах термінів,
визначених державним контрактом: додатково розробив програмну документацію на
цифрову танкову інформаційно-управляючу систему (вимоги до якої взагалі
відсутні у ТЗ) та повторно розробив РКД на систему зв’язку і також вніс
відповідні зміни в інші групи РКД.
РКД
пройшла додаткову експертизу, управління метрології та стандартизації Озброєння
Командування Сил логістики Збройних Сил України, що підтверджено Висновком від
30.10.2020.
Замовник
влаштував подвійне приймання виконаної роботи. Спочатку – військовим
представництвом, а потім ще й Комісією. Звісно, ІГ «Арей» роботу здав. І знову
– без жодних недоліків та зауважень.
Від
17.11.2020 «Арей» готовий до виконання етапу 3 ДКР «Вавілон», що підтверджено
Висновком 1285 ВП МО України.
Виготовлення
дослідного зразка бойової машини передбачено на ДП «Київський бронетанковий
завод».
Щоб
виправдати зрив ДКР «Вавілон» деякі посадові особи Міноборони вдаються до
відвертої брехні, маніпуляцій, затягування розгляду документації та вимагань
неіснуючих документів.
До
прикладу.
-
вимагається надати Каталог деталей та складальних одиниць. І це при тому, що
такий Каталог розробляється при виготовленні ДОСЛІДНОЇ партії машин.
-
вимагається надати технологічну документацію, яка взагалі не є предметом
контракту і розробляється з урахуванням виробничих потужностей підприємства, що
буде СЕРІЙНО виробляти бойову машину.
-
Під виглядом Переліку співвиконавців нових складників машини три місяці
вимагалось надати постачальників виробів, які розроблені у 2010-2019рр,
виготовляються серійно і тривалий час постачаються до ЗСУ та іноземним
замовникам. Фактично пропонувалась схема – сплатити за вироби, які були
розроблені підприємствами за власні кошти у 2010-2019 роках як за такі, що ніби
то будуть розроблені під час виконання ДКР «Вавілон».
-
«Фахівці» Міноборони вимагають виконати етап 3 у межах економічних показників
2018 року, що неможливо, оскільки 1) Замовник тричі зірвав терміни виконання
ДКР «Вавілон» (загалом на 18 місяців); 2)за наполяганням Замовника вдвічі
збільшені терміни виконання ДКР; 3)Замовником визначено 16 додаткових
випробувань, для яких треба виготовити 16 дослідних зразків складових частин
машини; 4) за 3 роки 5 разів підвищувась мінімальна зарплата, а інфляція –
склала 26,1%, що вплинуло на ціну матеріалів та сировини.
-
Новопризначений «куратор» ДКР «Вавілон» хоче попередніх випробувань дослідного
зразка у межах «напрацювання ДО КАПІТАЛЬНОГО РЕМОНТУ». При цьому не відповідає
на питання: а) як пред’явити на державні випробування (а потім здати Замовнику)
новий зразок ПІСЛЯ його КАПРЕМОНТУ? б) хто і за які кошти буде виконувати
капітальний ремонт? в) хто і коли розробив дослідну ремонтну документацію на
«Вавілон»? (Принагідно зазначимо, що, єдиний танк Т-84 «Оплот» ще до цих пір не
пройшов ресурсу навіть до середнього ремонту).
Представництво
Замовника вимагає надати ЗАТВЕРДЖЕНІ документи, які насправді ДАВНО ЗНАХОДЯТЬСЯ
у ЗАМОВНИКА без жодного руху.
-
Так, Перелік стендів (спеціального устаткування), необхідного для виконання
етапу 3 затверджено заступником міністра оборони України ще 17.08.2019. До
переліку (на вимогу Замовника) додано 1 стенд і подано на додаткове
затвердження. З 09.02.2021. документ лежить без руху.
-
Перелік науково-технічної продукції (НТП) подано до Департаменту 02.01.2021.
-
Відомість запозичених виробів надано до МО України ще 11.11.2020. І це при
тому, що цей документ не передбачено НТД і розроблено нашим підприємством в
ініціативному порядку для належного обліку військового майна, що передається на
час виконання ДКР «Вавілон»
З
одного боку, посадовими особами Замовниками ігноруються важливі питання, а з
іншого боку, ними легко можуть витрачатись тижні для написання, до прикладу,
«рецензії» на ЧЕРНЕТКУ Відомості покупних виробів, та ще й висувається ПИСЬМОВА
претензія, що на чернетці відсутні будь-які підписи!!! Загалом переписка з
Департаментом ОВТ фейєрична. Якщо вказуєте на незнання «нормативки» - значить,
тиснете на посадову особу і вимагаєте від цієї посадової особи неправомірну
вигоду, себто хабаря. Останній шедевр – вимога писати лише з приводу оборонного
замовлення. З інших оборонних питань, що відносяться до сфери Міноборони,
звертатись заборонено.
Діалогу
із замовником немає. Міноборони перекладає відповідальність на Командувача ЗСУ.
Із
листопада 2020 року чекаємо зустрічі із профільним заступником міністра. Він
призначає нараду, на яку сам не приходить, а Протокол наради самої наради
приховується другий місяць.
ІГ
«Арей» не може отримати жодного пояснення – що відбувається?
Підприємство
простоює з листопада 2020 року. Збитки від простоїв – близько 10 млн. грн.
Збитки держави сягнуть 80 млн.
І
при цьому Армія не отримає новітнього зразка військової техніки.
ІГ
«Арей» звертається до Міністра оборони України А. Тарана та Головнокомандувача
ЗСУ Р. Хомчака з пропозицією провести конструктивну зустріч щодо вирішення
питань з ДКР «Вавілон».
-------
Маємо
перший результат: після вкладених у розробку десятків мільйонів міноборонівських
гривень, заст.міністра оборони О.Миронюк порадив "шукати ринки збуту"
для БМПВ Вавілон.
Фейсбук,
заява ИГ «АРЕЙ».
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=2511194415855538&id=1663305527311102
05.04.2021
Важка бойова машина піхоти «Вавілон»
для ЗСУ. Що відомо про розробку та перспективи.
Однією із найперспективніших
вітчизняних розробок у сфері важкої бронетехніки є БМПВ «Вавілон», що
розробляється ТОВ «Інженерна група «Арей» за державним оборонним замовленням
Міністерства оборони України. При цьому, розробка ведеться за стандартами НАТО.
ІА «ОПК» вже інформувало своїх читачів про цю розробку.
БМПВ «Вавілон» — це сучасна
важка бойова машина піхоти, важка з гібридною силовою установкою, новітньою
цифровою системою управління, надсучасним броньовим і додатковим захистом не
нижче STANAG 6.
Повна бойова маса машини – 36
т. Екіпаж – 3 особи. Десант – 8 осіб.
Машина створюється на базі
ходової танку Т-64. За інформацією «ОПК», Інженерною групою «Арей»
розробляється також окремий варіант бойової машини на базі ходової танку Т-84,
а цифровий Цифровий Єдиний комплекс управління розробляється з урахуванням
вимог щодо стандартизації та уніфікації ОВТ і може застосовуватись на інших
зразках військової техніки. У БМПВ «Вавілон»
реалізуються основні вимоги НАТО щодо військової техніки при виконанні
бойових задач.
Захищеність і максимальні
бойові спроможності БМПВ «Вавілон» на полі бою забезпечують:
а) системи броньового і
додаткового захисту;
б) модулі додаткового захисту
із оригінальною бронезаливкою, захисними екранами, плитами «підкладки»;
б) особлива конструкція корпусу, який
побудований за принципом рознесеного бронювання. Конструкція корпусу формує:
броньові ніші на надгусеничних
полицях для розміщення обслуговуючих систем, тим самим підвищуючи стійкість до
пробиття і його наслідків (спалахів, осколків і т.д.);
подвійний протимінний захист
днища за рахунок енергомодулів тягових акумуляторних батарей і спеціальних
захисних порожнин;
броньовану перегородку
моторно-трансмісійного відділення, яка розташована на значній віддалі від
зовнішніх передніх броньових плит;
внутрішню захисну конструкцію
капсули.
Бронемакети корпусу пройшли 5
етапів успішних випробувань і витримали обстріли снарядами 30 мм з дистанції
200 м та кумулятивними і бронебійно-підкаліберними снарядами 125 мм з дистанції
500 м.
Підвищена динамічність і
маневреність БМПВ «Вавілон» досягається за рахунок застосування гібридної
силової установки. При повній бойовій масі машини у 36 т гібридний привід
забезпечує максимальні тягові характеристики у всіх діапазонах руху на всіх
передачах.
До складу силової установки
входить: двигун TCD16.0V8 DEUTZ та електромашини потужністю до 500 кВт.
Потужність основного двигуна — 768 к.с.; разом з гібрибридним приводом – 1080
к.с. Гібридний привід дозволяє підвищити максимальний крутний момент і покращити
тягові характеристики у всіх діапазонах руху на всіх передачах. Використання
гібридного приводу забезпечує роботу БМПВ «Вавілон» у наступних режимах: 1)
робота від основного двигуна; 2) тільки
електричний привід; 3) комбінований режим роботи, при якому динамічні
характеристики шасі підвищуються за рахунок електромашин; 4) робота в режимі
генераторної установки.
Здатність БМПВ «Вавілон»
рухатись на електроприводі мінімізує теплові випромінювання і шумову
помітність.
Для максимального виконання бойових
завдань передбачено дублювання основних керуючих електронних систем
механічними, а також можливість використання тягових акумуляторних батарей та
автономного енергоагрегату при виході з ладу основної силової установки.
Енергоагрегат, встановлений у кормовій
частині машини, знаходиться в окремому заброньованому відсіку і має всі
необхідні системи для автономної роботи. Живлення здійснюється від паливної
системи машини, а вироблене тепло може використовуватись для обігріву машини
або передпускової підготовки при запуску основного двигуна. На енергоагрегаті
встановлено компресор кондиціонера, інтегрований у кліматичну систему.
Енергоагрегат дозволяє забезпечити електроенергією всіх споживачів машини при
непрацюючій основній силовій установці, а також проводити зарядку основних і
тягових акумуляторних батарей.
Бойовий модуль створено за
принципом “виносної зброї” і оснащено ракетно-гарматним, стрілецьким
озброєнням, новоствореними стабілізованим прицільним комплексом, цифровою
системою управління вогнем з балістичним обчислювачем і функцією автоматичного
супроводження цілі. На БМПВ «Вавілон» встановлюються стабілізовані панорамні
прилади спостереження і прицілювання з телевізійними камерами, лазерним
далекоміром та тепловізором. На баштовому модулі встановлюється новітній
комплекс виявлення лазерного випромінювання з системою постановки аерозольних
завіс.
Озброєння: 30-мм автоматична
гармата типу 2А42, спарена з 7,62-мм ПКТ, кулемет НСВ-12,7мм, що встановлений
на модулі виносного озброєння, автоматичний гранатомет УАГ-40, ПТРК “Бар’єр” з
каналом керування ракетним комплексом.
На баштовому модулі
застосовуються високоточні приводи з електронною системою управління. Однак при
цьому залишаються механічні приводи-дублери.
Баштовий модуль БМПВ розроблено
з можливістю перезарядки з середини бойового відділення, без відкривання люків,
— як основного озброєння, так і пускової установки ПТКР. Таке рішення
реалізовано вперше у світі. У транспортному положенні контейнери ракет
знаходяться у корпусі башти, у бойовому — виводяться за її межі. Укладка
боєкомплекту передбачена в середині башти.
Для БМПВ «Вавілон» розроблено
цифровий Єдиний комплекс управління (ЄКУ), який об’єднує в собі основні системи
управління машиною. Інформаційно-керуюча система побудована на низькорівневих
контролерах (реалізовано на військовій техніці вперше).
До складу Єдиного комплексу
управління входять:
Система керування рухом (СКР);
Система керування вогнем (СКВ)
баштового модулю;
Система керування вогнем (СКВ)
модулю виносного озброєння;
Панель колективних систем;
Система кругового огляду;
Три автоматизовані робочі місця
(АРМ).
ЄКУ забезпечує максимально
правильне управління бойовою машиною, застосування озброєння, вибір оптимальних
режимів роботи, контролю показників, можливість інформаційного обміну даними в
загальній структурі підрозділу, ведення записів в архів, аналіз стану усього
устаткування, «опитування» показників датчиків і виведення необхідної
інформації на монітори.
Система управління озброєнням
передбачає незалежну бойову роботу бойового модуля і модуля виносного
озброєння. Командир і оператор-навідник мають можливість вибору управління
модулями; передбачені команди «дубль».
Для БМПВ «Вавілон» розроблено
нові засоби розвідки, виявлення і запобігання загрозам, зокрема, і за рахунок
розробленої системи виявлення лазерного випромінювання.
Для оперативної оцінки ситуації
і можливості безпечно здійснювати маневри у русі на машину встановлюються
камери кругового огляду.
Розробка першого в Україні
повного цифрового комплексу управління дозволяє продовжити створення на його
базі дистанційно-керованих і роботизованих машин.
На БМПВ «Вавілон»
встановлюється уніфікована система запуску димових гранат та термічна димова
апаратура багаторазової дії, що функціонує на дизельному паливі.
Машина здатна долати водні
перешкоди глибиною до 5 м (зі встановленим обладнання підводного водіння).
Конструкторами ТОВ Інженерна
група «Арей» забезпечено максимально комфортні умови роботи екіпажу та
десанту. Для зниження стомлюваності при
довготривалому перебуванні на завданні розроблено анатомічні крісла, кліматичну
і фільтраційну установки. Анатомічні крісла мають 5-точкові ремені безпеки,
ніші для протигазів та дихальних апаратів, регулювання по висоті, кутах нахилу
сиджень і підтримки спини. Три складених крісел утворюють спальне місце або
нішу для пораненого. Електромашини та енергоагрегат забезпечують використання
електроенергії екіпажом та десантом у польових умовах.
Відкрита архітектура машини
дозволяє формувати машини різного призначення і складу шляхом установки інших
варіантів ходової частини, функціонально-агрегатних відсіків, озброєння та
інженерного устаткування. Базове шасі БМПВ «Вавілон» може бути заміною
російського базового шасі для 2С3 («Акація»), 2С1 («Гвоздика»), ЗСУ23-4
(«Шилка»), 2С6 («Тунгуска»).
БМПВ «Вавілон» — це новітня
розробка українських конструкторів. Машина має більше 200-т нових складників,
що забезпечують її значні переваги над іноземними аналогами, зокрема, за
вогневими характеристиками, показниками поінформованості, захищеності,
живучості, динамічності та маневреності.
17.02.2021
З’явилися
деталі про розробку української БМП «Вавілон»
Інженерна група «Арей» в рамках державного оборонного
замовлення Міноборони, успішно виконала черговий етап по розробці нової важкої
БМП «Вавілон».
Про це стало відомо ІА «ОПК» від джерел в оборонній промисловості України.
Проєктом бойової машини займається команда генерального конструктора Сергія Степанова.
Зокрема, машина створюється з гібридною силовою установкою, у складі якої дизельний двигун та електромашини, які разом забезпечують понад 1000 к.с.
Як заявлено, при повній бойовій масі машини у 36 т гібридний привід забезпечує максимальні тягові характеристики у всіх діапазонах руху на всіх передачах і дозволяє працювати у кількох режимах:
Від основного двигуна;
Тільки на електричному приводі;
У комбінованому режимі, при якому динамічні
характеристики шасі підвищуються за рахунок електромашин;
Крім цього машина може працювати як генераторна
установка.
Генеральний конструктор Інженерної групи “Арей” Сергій
Степанов, його команда займається БМП «Вавілон»
Для машини розроблено автономний енергоагрегат,
оригінальну систему стабілізації бортової мережі та кліматичну установку з
кондиціонером.
«Високий рівень захищеності забезпечується застосуванням комбінованого композитного і рознесеного бронювання», – розповідає джерело.
Передбачена можливість встановлення додаткових захисних і решітчатих екранів.
Оснащення
Бойовий модуль створено за принципом «виносної зброї» і
оснащено:
Ракетно-гарматним озброєнням;
Стрілецьким озброєнням;
Новоствореними стабілізованим прицільним комплексом;
Цифровою системою управління вогнем з балістичним
обчислювачем;
Також функцією автоматичного супроводження цілі.
На нову БМП «Вавілон» встановлюються:
Стабілізовані панорамні прилади спостереження;
Прилади прицілювання з телевізійними камерами;
Лазерний далекомір;
Комплекс виявлення лазерного випромінювання;
Система постановки аерозольних завіс.
Цифрові системи управління вогнем і рухом об’єднані в
єдиний комплекс управління.
Інформаційно-керуюча система дозволяє у режимі реального
часу аналізувати стан усього устаткування, «опитувати» показники датчиків,
виводити необхідну інформацію на монітори, виконувати управління, вести архів
показників та передавати дані.
Система управління вогнем передбачає незалежну бойову
роботу бойового модуля і модуля виносного озброєння.
Для оперативної оцінки ситуації навколо машини та
можливості безпечно здійснювати маневри у русі на бойову машину встановлюються
камери кругового огляду.
На баштовому модулі застосовуються високоточні приводи з електронною системою управління; при цьому залишаються механічні приводи-дублери.
Баштовий модуль розроблено з можливістю перезарядки з середини бойового відділення, без відкривання люків, — як основного озброєння, так і пускової установки ПТКР.
Базове шасі БМП «Вавілон» може бути заміною російського базового шасі для 2С3 («Акація»), 2С1 («Гвоздика»), ЗСУ23-4 («Шилка»), 2С6 («Тунгуска»).
https://mil.in.ua/uk/news/z-yavylysya-detali-pro-rozrobku-ukrayinskoyi-bmp-vavilon/
04.04.2020
03.02.2020
23.01.2020
ми поінформували Замовника про те, що ним, ЗАМОВНИКОМ грубо ПОРУШЕНО вимоги ч. 1 ст. 365, ч.2 ст. 364, ч. 2 ст.366, п. 22) ст. 116 Бюджетного кодексу України, Постанови КМУ від 13.02.2019р № 81-1 (зі змінами) та умов державного контракту. Кожне порушення передбачає жорстку персональну кримінальну відповідальність.
12.01.2017
Був
опублікований патент на Український танк T-Rex.
https://uprom.info/news/vpk/buv-opublikovaniy-patent-na-tank-t-rex/
01.10.2016
Комментариев нет:
Отправить комментарий