01.07.2024
НВО “Практика” представила бронемашину “Джура”
В Украине представили новый броневик "Джура": в чем его
особенности
Український виробник бронетехніки НВО «Практика» вперше представив свій
легкий тактичний бронеавтомобіль «Джура».
Про це повідомляє «Мілітарний».
Журналісти видання відвідали попередні заводські випробування нової
машини, що відбувалися за участі представників силових відомств України.
«Джура» — це легкий бронеавтомобіль утилітарного типу, побудований на
базі цивільного позашляховика Toyota Land Cruiser 70.
Він призначений для виконання тактичних завдань малого ризику та
використання підрозділами поліції та Сил спеціальних операцій. Його особливістю
є відносно низка вага та невеликі габарити, які дозволяють діяти максимально
непомітно.
Конструктори модифікували оригінальне шасі Land Cruiser 70, відоме своєю
простотою та надійною конструкцією, посиливши залежну підвіску та встановивши
нову гальмівну систему відповідно до збільшеної маси.
На шасі автомобіля встановлена бронекапсула із захистом на рівні ПЗСА-4,
що аналогічний стандарту НАТО STANAG 4569 lvl 1. Вона захищає від автоматних
куль калібру 5,45 мм (7Н10) та забезпечує захист від підриву кількох гранат під
колесом або днищем.
Утім, за словами представників компанії, окрім машини у версії пікап
потенційному замовнику також пропонуються альтернативні версії з двовідсіковою
капсулою, яка може бути адаптована для перевезення двох додаткових піхотинців
або роботи як медевак.
Машина вагою 5 тонн оснащена потужним 200-сильним дизельним двигуном із
крутним моментом 430 Нм. За словами розробників, у Land Cruiser 70 він
достатньо потужний та дуже надійний, з мінімумом електроніки. На вимогу
замовника, він комплектується автоматичною, напівавтоматичною або механічною
коробкою передач.
«Джура» отримав відкриту турель для кулемета калібру 7,62 з невеликим
бронещитом. Таке послаблення порівняно з повноцінною закритою з усіх боків
туреллю, як на старших машинах компанії, пов’язане потребою у легкому модулі,
який не піднімав би центр маси, що неодмінно тягло б за собою ризик перекидань
на поворотах.
Докладніше про новий тактичний бронеавтомобіль, його особливості, а
також тест-драйв на полігоні дивіться у репортажі «Мілітарного».
https://mil.in.ua/uk/news/nvo-praktyka-predstavyla-bronemashynu-dzhura/#google_vignette
https://focus.ua/voennye-novosti/655364-v-ukraine-predstavili-novyy-bronevik-dzhura-v-chem-ego-osobennosti-video
23.04.2024
ЗСУ почали отримувати "Козак-5" від "Практики" вагомими
партіями
Бійці 225-й окремого штурмового батальйону Збройних Сил України отримали
партію вітчизняних бронеавтомобілів від "Практики", про що повідомив
міністр оборони України Рустем Умєров під час передачі цієї техніки до
підрозділу.
Як повідомив міністр, загалом було передано 15 броньованих машин
"Козак-2М1" та 25 одиниць "Козак-5".
Разом з начальником Генерального Штабу ЗСУ генерал-майором Анатолієм
Баргилевичем передали нашим воїнам з 225-ого окремого штурмового батальйону
військову техніку вітчизняного виробництва.
Забезпечуємо наших військових сучасним і надійним обладнанням.
Мотивоване військо – це добре оснащене військо.
Наш головний пріоритет – збереження життя та здоровʼя військових.
Більше бронемашин – більше збережених життів.
https://www.facebook.com/rustemumerov.ua/posts/832122308736111?ref=embed_post
24.11.2023
Новая украинская машина медицинской эвакуации близка к вводу в эксплуатацию
Украинское научно-производственное объединение «ПРАКТИКА» разрабатывает
машину медицинской эвакуации для украинских военных.
Об этом в интервью Радио Свобода сообщила заместитель министра
стратегической промышленности Украины Анна Гвоздиар .
Частная компания разрабатывает новый медицинский автомобиль для перевозки
раненых с передовой на базе существующего бронеавтомобиля "Козак-7".
Оригинальный бронеавтомобиль и его медицинская версия построены на
модифицированном шасси американского грузовика Ford F550 4×4.
Баллистическая защита машины «Козак» соответствует стандарту ПЗСА-5 (аналог
НАТО STANAG 4569 lvl 2), который обеспечивает защиту от пуль калибра 7,62х51мм
во всех проекциях. Противоминная защита выдерживает мины мощностью до 6 кг в тротиловом
эквиваленте.
Медицинский отсек, расположенный в кормовой части машины, предназначен для
перевозки четырех лежачих раненых и медика. Он имеет две аварийные двери и
предназначен для размещения раненых.
Заместитель министра сообщил, что в настоящее время новая машина проходит
испытания с целью устранения недостатков и адаптации ее к реальным потребностям
военных.
Отмечается, что прототип проходит испытания и доработку под наблюдением
медиков, занимающихся эвакуацией раненых с поля боя.
Стоит отметить, что на момент презентации машины «Козак-7» разработчики
также представили к заказу медико-эвакуационный вариант машины.
С другой стороны, нынешний прототип отличается увеличенным размером
медицинского помещения и отсутствием второй пары дверей.
Машина «Козак-7» — сравнительно новая техника, которую впервые показали
представителям Минобороны в конце января 2022 года, за месяц до российского
вторжения.
https://mil.in.ua/en/news/ukraine-s-new-medical-evacuation-vehicle-nears-deployment/
20.02.2023
Український БТР-60М “Хорунжий” вперше помічено на
передовій
Про це повідомляє Мілітарний.
На початок російського вторгнення БТР-60М ще проходив
виробничі випробування і не був прийнятий на озброєння українського війська.
Інформації про його експлуатацію Збройними силами України теж не було.
Бронетранспортер, що потрапив на відео, відрізняється
від тієї моделі, яку раніше виставляли на експозиціях або ж помічали на
випробуваннях.
Перш за все на машині відсутні камери огляду
механіка-водія по периметру та на верхній лобовій деталі корпусу. Однак вони
були на дослідній версії машини з бортовим номером “240”, яку можна було
помітити на фото з випробувань.
Також машина отримала новий броньований захист для оглядового
вікна водія, а задні ліхтарі перемістили знизу наверх. Окрім цього, присутні
інші дрібні відмінності у будові корпусу у порівнянні з попередніми версіями.
Також бронетранспортер отримав відкриту кулеметну
турель для стрільця. Аналогічне озброєння мають інші машини цієї компанії, такі
як Козак-2М1.
Бронекорпус зроблений із сучасної бронесталі та має
високий рівень бронезахисту. Він підвищив рівень кулестійкості у передній та
бокових проекціях до рівня ПЗСА-4 (захист від пострілу з СВД та АКМ кулею
калібру 7,62-мм з 10 метрів).
Бронетранспортер має сучасну компоновку відсіків із
моторним відділенням у передній правій частині, відсіком водія в передній лівій
частині та більш просторе десантне відділення в задній частині корпусу.
https://mil.in.ua/uk/news/ukrayinskyj-btr-60m-horunzhyj-vpershe-pomicheno-na-peredovij/
27.01.2022
Керівництву ЗСУ вперше продемонстрували нову ББКМ "Козак-7"
Defense Express
25 січня 2022 року відбувся
демонстраційний показ керівництву Збройних сил України новітньої розробки
броньованої бойової колісної машини (далі ББКМ) "Козак-7", яку
презентувала громадська організація "Ліга оборонних підприємств" як
спільний проект приватного вітчизняного оборонно - промислового комплексу, де у
якості головного виконавця виступило ПрАТ "НВО "Практика".
На думку розробників такий
зразок військової техніки міг би знайти своє застосування і в бойових
підрозділах наших силових структур, в першу чергу - у підрозділах Збройних сил
України.
"Козак-7" побудований
на модернізованій платформі пікапа Ford F-550
Після детального ознайомлення з
особливостями конструкції ББКМ "Козак-7", її технічними характеристиками,
порівняннями їх з іншою версією багатофункціонального бронеавтомобіля
"Козак-2М1", який уже прийнятий на озброєння і з минулого року
постачається до лав української армії, Головнокомандувач Збройних сил України
генерал-лейтенант Валерій Залужний та начальник Генерального штабу
генерал-лейтенант Сергій Шаптала підтвердили зацікавленість у продукції такого
класу.
Насамперед вони відмітили
високий рівень захищеності особового складу, ергономічні показники, покращені
динамічні характеристики, використання автоматичної коробки передач, можливість
створення на базі "Козак-7" лінійки спеціальних машин
(командно-штабних, пунктів управління, протитанкових комплексів, медичних
тощо).
В якості суттєвої переваги
новітньої розробки у порівнянні з ББКМ "Козак-2М1" було також
відмічено і значно нижчу вартість представленого зразка, а також більш спрощену
технологію його виробництва.
Виробничі можливості ПрАТ
"НВО "Практика" особливо зацікавили генерала Валерія Залужного,
на що він отримав відповідь про те, що підприємство-розробник може гарантувати
безперебійні поставки "Козак-7" у достатніх кількостях.
Корисне навантаження ББКМ Козак-7
- до 9 тонн, використання 330-сильного турбодизеля V8 з об’ємом у 6,7-літрів у
поєднані з 10-ступеневою автоматичною коробкою передач дозволяє розвивати
питомому потужність у 27,5 к.с./т. Шасі ББКМ; може бути використане для
створення цілого сімейства військових машин під різні задачі.
Корисне навантаження ББКМ
"Козак-7" - до 9 тонн, використання 330-сильного турбодизеля V8 з
об’ємом у 6,7-літрів у поєднані з 10-ступеневою автоматичною коробкою передач
дозволяє розвивати питомому потужність у 27,5 к.с./т. Шасі ББКМ
"Козак-7" може бути використане для створення цілого сімейства
військових машин під різні задачі.
Потужності підприємства
дозволяють виготовляти машин подібного класу до 150-200 одиниць на рік, а у
разі потреби - і більше. Зокрема, у минулому році підприємство виготовило біля
150 машин такого класу як для внутрішнього ринку, так і на експорт.
"Козак-7" може
перевозити до 9 військовослужбовців
Одразу після показу ББКМ
"Козак-7" була відправлена на престижну міжнародну виставку озброєнь
World Defense Show, яка проходитиме в березні поточного року у Саудівській
Аравії, де вона разом з "Козак-2М1" буде демонструватися на стенді
України потенційним іноземним замовникам.
Але, звісно, у пріоритеті
залишаються потреби української армії та інших силових структур, яким зараз
бракує такої машину – відносно дешевої, проте з високими функціональними
можливостями та якісними технічними характеристиками.
У ПрАТ "НВО
"Практика" висловили сподівання, що найближчим часом інтерес
українських військових проявиться у конкретних діях, і проект ББКМ "Козак-7"
втілиться у життя та стане своєрідною "робочою конячкою" української
армії на манер Oshkosh L-ATV армії США.
https://defence-ua.com/people_and_company/nvo_praktika_zaproponuvalo_zsu_novu_bronemashinu_kozak_7-5954.html
07.12.2021
ВС ВСУ переданы
отремонтированные Су-27П1М борт 38, Л-39 борт 17, Ан-26 борт 46 и Ми-8МТ борт
36
"Сегодня здесь и в других
регионах Украины Вооруженным силам Украины будет передано около сотни единиц
вооружения", - сказал Зеленский.
В Харькове главнокомандующий
ВСУ генерал-лейтенант Валерий Залужный по случаю празднования Дня Вооруженных
Сил передал военным сертификаты на современную технику.
Сертификат на десять
современных бронированных автомобилей, созданных в Украине по стандартам НАТО,
получил начальник вооружения 3-го отдельного полка специального назначения им.
Святослав Храброго подполковник Алексей Андрусевич.
Зеленский принял участие в
торжественных мероприятиях в Харькове, на площади Свободы. Во время торжеств,
посвященных 30-летию создания Вооруженных Сил, состоялась передача техники
боевым бригадам – 3 танков Т-64БМ2, 10 бронетранспортеров БТР-4Е и 10
бронированных автомобилей "Казак-2М1".
https://diana-mihailova.livejournal.com/7333915.html
06.12.2021
ЗСУ отримали велику партію новітніх ББКМ "Козак-2М1"
Підрозділи ССО, ВМС та ДШВ ЗС України отримали сертифікати на 44 нові бронемашини "Козак-2М1"
ПрАТ "Науково-виробниче об’єднання "Практика" (входить до складу ГС "Ліга оборонних підприємств України") в рамках державного оборонного замовлення 2021 року виконала великий контракт на поставку для ЗСУ новітніх броньованих бойових колісних машин (ББКМ) "Козак-2М1".
Під час урочистих заходів з нагоди 30-ї річниці Збройних Сил України, які проходили в шести містах України 6 грудня 2021 року були передані сертифікати (та власне бойові одиниці) на 44 нові бронемашини виробництва НВО "Практика".У Харкові Головнокомандувач Збройних сил України генерал-лейтенант Валерій Залужний передав сертифікати на 10 сучасних ББКМ начальнику озброєння 3 окремого полку спеціального призначення імені князя Святослава Хороброго (3 оп СпП) підполковнику Олексію Андрусевичу.
В Краматорську командувач Об'єднаних сил генерал-лейтенант Олександр Павлюк вручив сертифікати на 14 ББКМ "Козак-2М1" командиру 73 морського центру спеціальних операцій імені кошового отамана Антіна Головатого (73 МЦСпО) капітану другого рангу Сергію Сундукову.
Сертифікати на 20 "Козак-2М1" отримав 122-й окремий аеромобільний батальйон (122 ОАеМБ) 81 ОАеМБр в особі підполковника Віталія Золотарьова.
Нагадаємо, на відміну від більшості бронемашин, які були розроблені в Україні після 2014 року й базуються на адаптованих цивільних платформах від іноземних виробників (як то, наприклад, шасі Iveco Eurocargo 4×4 для "Козак-2", СБА "Варта" на шасі МАЗ-5434, чи СБА "Новатор" та ББМ "КрАЗ Спартан", котрі побудовані на платформі Ford F550), "Козак-2М1" має принципово іншу конструкцію - суцільнонесний корпус з повністю незалежною підвіскою, створений в Україні.
Наказом Міністерства оборони України від 03.04.2020 № 109 ББКМ "Козак-2М1" був прийнятий на озброєння Збройних сил України.
Варто зауважити, що про майбутні постачання цих бронемашин підрозділам ССО та ДШВ ЗСУ, які були заплановані на другу половину цього року, вже повідомлялося раніше. Також у травні 2021 року про постачання першої партії "Козак-2М1" одному з батальйонів морської піхоти ВМСУ повідомив командувач ВМС України контрадмірал Олексій Неїжпапа.
https://defence-ua.com/news/zsu_otrimali_veliku_partiju_novitnih_bbkm_kozak_2m1-5540.html
11.11.2021
Спецтехноекспорт
влаштував у Перу динамічну демонстрацію української бронетехніки БТР-4МВ1,
Отаман-3, Козак-2М1
Вище командування
родів військ Перу високо оцінило українські бронемашини
Після завершення міжнародної
виставки SITDEF2021 в місті Ліма (Перу) компанією «СпецТехноЕкспорт» була
проведена динамічна демонстрація української бронетехніки.
На полігоні Армії Перу голова
Об’єднаного Штабу, командувач Армії, інші представники вищого командного складу
Сухопутних військ, Військово-морських сил та поліції Республіки Перу мали змогу
оцінити тактико-технічні характеристики машин та побачити їх у роботі, а саме:
БТР-4МВ1, Отаман 6х6 та Козак-2М.
Отаман - бронетранспортер 6х6,
призначений для виконання широкого кола суто бойових задач, таких як
транспортування особового складу, вогнева підтримка на полі бою, розвідка.
Являє собою бронетранспортер сучасного типу – з передньомоторною компоновкою
(двигун потужністю 558 к.с.), високим рівнем бронезахисту, мінозахистом та
запасом вантажопідйомності, що дозволяє встановлювати велику кількість
додаткового обладнання (бойовий модуль, керамічний бронезахист, РПГ-сітки
тощо). Можливе виконання бронемашин у різних варіантах, таких як машина
вогневої підтримки, командно-штабна, ремонтно-евакуаційна, санітарна та інші.
Козак 2М — багатофункціональний тактичний
бронеавтомобіль, призначений для виконання різноманітних тактичних завдань
(«бронеавтомобіль переднього краю»).
Являє собою наступне покоління
бронеавтомобілю «Козак-2». На відміну від першого покоління не базується на «комерційному
шасі«, а виконаний у варіанті «монокок» (несучий корпус) з незалежою підвіскою,
великим кліренсом (430 мм.) та систеою автоматичної підкачки коліс, що в
сукупності дає надвисокі позашляхові характеристики.
Розроблений за спеціальних
технічним завданням Високомобільних Десантних Військ та Сил Спеціальних
Операцій.
https://spetstechnoexport.com/uk/news/vyshche-komanduvannya-rodiv-viysk-peru-vysoko-otsinylo-ukrayinski-bronemashyny
05.11.2021
В Украине испытали
БТР-60 "Хорунжий" и броневик "Козак 2М1". На боевые машины
установлены турецкие модули SARP Dual и SARP KPVT.
В ходе испытаний военные проверили стрельбу в дневное и ночное время суток,
с места и на ходу. Также были проверены ходовые характеристики боевых машин.
https://autoconsulting.ua/article.php?sid=49981
05.11.2021
«Козак 2М1» прошел заводские
испытания с турецким вооружением
Тактический бронеавтомобиль «Козак-2М1» с турецким вооружением прошел заводские испытания.
Об этом сообщает Милитарный.
При участии военнослужащих Вооруженных Сил Украины
«Научно-производственное объединение «Практика» провело заводские испытания
бронеавтомобиля «Козак-2М1» с турецким вооружением.
Тестирование прошло 5 ноября на полигоне учебного центра
«Десна» с участием Посла Республики Турция в Украине Ягмура Ахмета Гюльдере и
генерального директора турецкой компании Aselsan Халука Гергюна.
Через несколько суток, во время дневных и ночных маршей,
преодоление специальных препятствий техника производства ЧАО НПО «Практика» с
установленными боевыми модулями компании «Aselsan» прошла сотни километров и
показала отличные результаты прохождения препятствий, сообщили в компании НПО
«Практика».
В ходе испытаний экипаж и представители компаний «Практика» и Aselsan выполнили упражнения по практической стрельбе с ходу и с места по целям, которые появляются и двигаются в наступательном бою.
Испытания боевого модуля SARP Dual проводились по
программе и методике оценки точности стрельбы, разработанной специалистами
Государственного научно-исследовательского института испытаний и сертификации
вооружения и военной техники Вооруженных Сил Украины.
SARP Dual, установленный на тактический бронеавтомобиль
«Козак-2М1» оснащен пулеметами 12,7 НСВТ и 7,62 ПКТ. Также были проверены
ходовые качества бронемашины в сложных бездорожных условиях.
По сведениям турецких СМИ, турецкая компания Aselsan предлагает пару типов боевых модулей собственного производства. Турки готовы поставлять для вооружения тактических бронемашин «Козак-2М1» модули Sarp Zafer и Sarp Dual. Блок Sarp Zafer можно перезаряжать, пребывая в середине боевой машины под защитой брони, не выходя вовне. Крайний модуль предполагает сразу пару пулеметов 7,62-мм и 12,7-мм. Вместо крупнокалиберного пулемета на модуль возможно установить 40-мм автоматический гранатомет.
https://www.dialog.ua/war/238984_1635184931
https://mil.in.ua/uk/news/kozak-2m1-projshov-zavodski-vyprobuvannya-z-turetskym-ozbroyennyam/
31.10.2021
«СпецТехноЕкспорт» представив українську оборонну промисловість на Міжнародній виставці SITDEF 2021 у Перу
https://spetstechnoexport.com/uk/news/%C2%AB%D0%A1%D0%BF%D0%B5%D1%86%D0%A2%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%BE%D0%95%D0%BA%D1%81%D0%BF%D0%BE%D1%80%D1%82%C2%BB%20%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%B2%D0%B8%D0%B2%20%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D1%83%20%D0%BE%D0%B1%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%BD%D0%BD%D1%83%20%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%BC%D0%B8%D1%81%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D1%96%D1%81%D1%82%D1%8C%20%D0%BD%D0%B0%20%D0%9C%D1%96%D0%B6%D0%BD%D0%B0%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%BD%D1%96%D0%B9%20%D0%B2%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%B2%D1%86%D1%96%20SITDEF%202021%20%D1%83%20%D0%9F%D0%B5%D1%80%D1%83
24.10.2021
ASELSAN Sarp Dual Ukrayna yolcusu
Наконец, в Украину были экспортированы сдвоенная система стабилизированного вооружения с дистанционным управлением Sarp и стабилизированная система вооружения Sarp Zafer NSV с дистанционным управлением NSV производства ASELSAN для установки на автомобили Kozak-2M1.
Согласно информации, предоставленной Practica, "Укарина" поставит системы двойного дистанционного управления (UKSS) ASELSAN Sarp для вооружения бронетранспортеров Kozak-2M1.
«Это совершенно новое решение для украинской военной техники, которое может значительно улучшить качество выполнения боевых задач», - говорится в сообщении компании. заявления были включены.
Sarp Dual позволяет использовать 2 оружия в одной системе. С другой стороны, боеприпасы можно загружать в башню Sarp Zafer изнутри машины, пока личный состав находится под броневой защитой. Sarp Zafer был разработан с учетом опыта эксплуатации TAF.
Ранее ASELSAN работал с Украиной над некоторыми проектами. Радиостанции ASELSAN использовались при модернизации украинских танков.
Кроме того, украинские противотанковые ракеты Skif использовались в системах Sarp Dual, которые использовались в машинах Ejder Yalçın, экспортируемых в Катар.
Стабилизированная система вооружения с двойным дистанционным управлением Sarp
Стабилизированная система вооружения с двойным дистанционным управлением ASELSAN Sarp выделяется как система вооружения, которая может быть оснащена 7,62-мм пулеметом, 12,7-мм зенитным или 40-мм гранатометом в качестве основного оружия и 7,62-мм пулеметом в качестве вспомогательного оружия.
Система Sarp, обеспечивающая расширенное дистанционное управление и наблюдение, повышает осведомленность стрелкового персонала и повышает их безопасность до высочайшего уровня. Sarp Dual - это эффективная и универсальная система, которая может быть интегрирована в колесную / гусеничную бронетехнику и стационарные платформы и обеспечивает безопасность персонала за счет дистанционного управления.
Стабилизированная система вооружения с дистанционным управлением Sarp Zafer NSV
Стабилизированная система вооружения с дистанционным управлением Sarp Zafer NSV сочетает в себе возможности высокоточной разведки с эффективной огневой мощью для реагирования на нужды поля боя и защиты критически важных объектов. Система Sarp Zafer NSV может использоваться против воздушных и наземных угроз в тактических наземных транспортных средствах, а также против асимметричных угроз на стационарных объектах.
В соответствии с требованиями эксплуатации к системе может быть присоединен 12,7-мм пулемет НСВ или 7,62-мм пулемет ПКМ. Система Sarp Zafer NSV, которая обеспечивает расширенное дистанционное управление и наблюдение, повышает осведомленность стрелкового персонала и обеспечивает максимальную безопасность благодаря своей способности загружать боеприпасы под платформой.
https://www.savunmatr.com/savunma-sanayii/aselsan-sarp-dual-ukrayna-yolcusu-h15105.html
20.10.2021, 21:15
НВО
"Практика" представило РНБО модернізовану версію БМП-1 з модулем
"Спис" (фото)
Практика
представило РНБО модернізовану БМП-1 з баштою Спис
Презентація
БМП-1М, БТР-60М «Хорунжий» та інших зразків бронетехніки відбулась в рамках
візиту на підприємство Секретаря РНБО України Олексія Данілова
Зокрема
гендиректор НВО «Практика» Олег Висоцький ознайомив Секретаря РНБО з етапами
виробництва військової техніки, що виготовляється в рамках державного
оборонного замовлення, пише Defense Express з посиланням на пресслужбу РНБО.
Презентована посадовцю модернізована БМП відрізняється новою баштою – вдосконаленим бойовим модулем «Спис-Синтез», що розроблений та виготовляється НВК «Техімпекс». Раніше він був продемонстрований на військовому параді на честь 30-річча Незалежності України на БМП-1ТС, що вже допущена до експлуатації в ЗСУ та на виставці «Цифрове майбутнє армії».
БМ «Спис» вперше був представлений ТОВ «Науково-виробнича компанія «Техімпекс» у 2018 році. Склад озброєння аналогічний модулю «Парус». Однією з відмінностей модуля те що він займає місце у внутрішньому об'ємі та на відміну від дистанційно керованих модулів, того ж «Паруса», оператор перебуває у середині модуля, з плюсів – заряджання озброєння можливе з середини бойової машини.
Головне, чим відрізняється БМ «Спис-Синтез», встановлений на БМП-1, – це система управління вогнем «Синтез» від компанії «Цифрові технології». Нова система управління вогнем має у своєму складі ОЕМ «Кажан-3К15», дві телевізійні камери, тепловізор, лазерний далекомір та новий стабілізатор озброєння
У СУВ «Синтез» реалізовано автоматичне захоплення та супроводження цілі. Стверджується, що в поєднанні з плавною роботою стабілізатора досягнуто нового рівня ефективності стрільби, як з місця, так і на ходу та під час подолання водних перешкод. Як повідомляє Defense Express, на визначально-відомчих випробуваннях БМП-1ТС було виконано всі стрільби на «відмінно», в тому числі й під час стрільби з ПТРК з ходу.
Також оновлена БМП-1 замість двох звичних дверей-баків десантного відсіку оснащена апареллю. Також помітно, що висота корпусу бойової машини була збільшена.
Десантний відсік став більш просторим й зручним для розміщення військовослужбовців. Травмобезпечні індивідуальні сидіння десанту розташовані вздовж бортів машини, що з одного боку робить машини більш схожою на сучасні західні зразки, а з іншого – унеможливлює ведення вогню з особистої стрілецької зброї з бійниць, що було можливим в БМП-1 до її модернізації.
Крім цього, Олексію Данілову були представлені модернізовані версії БТР-60 «Хорунжий» та тактичний бронеавтомобіль «Козак-2М1» з дистанційно керованим бойовим модулем SARP NSV Aselsan турецького виробництва.
БТР-60М «Хорунжий» – це глибока модернізація БТР-60, яке полягає у збереженні існуючої підвіски, заміною архаїчної «спарки» двох двигунів по 90 к.с. кожен на один 320-сильний Deutz з автоматичною коробкою Allison та глобальному перекомпонуванню машини.Двигун
на БТР-60М розміщується спереду, що дозволяє вивільнити корму для десантного
відділення. А нова форма бронекорпусу, зі значно більшим внутрішнім простором
(20,4 проти 16,1 куб. м), дозволяє використати цю машину під абсолютно інші задачі.
БТР-60
Хорунжий
Крім
того, зріс рівень бронювання з ПЗСА-2 до ПЗСА-4 та додався захист від 6-кг
фугасів.
https://defence-ua.com/news/nvo_praktika_predstavila_rnbo_modernizovanu_versiju_bmp_1_z_modulem_spis_foto-5091.html
17.10.2021
«Практика» представила БТР
«Хорунжий»
Украинское "НПО Практика" представило модернизированный БТР-60ХМ «Хорунжий».
На выставке вооружения «Цифровое будущее армии», которая
проходила в Киеве с 13 по 17 октября, демонстрировался новый украинский
бронетранспортер – БТР-60XM «Хорунжий». Это глубокая модернизация БТР-60,
выполненная известным отечественным предприятием НПО «Практика».
Во-вторых, установлен новый, более просторный корпус с
задней откидной дверью-аппарелью десантного отделения. Броня применяется
финской марки Millux Oy. Класс защиты – STANAG 4569 Level 1. Это позволило
повысить уровень от пуль верхней и боковых частей корпуса до уровня ПЗСА-4
(защита от выстрела из СВД и АКМ пуль 7,62 мм с 10 метров).
Кроме того, здесь усиленная противоминная защита пола,
отвечающая стандартам STANAG level 2a/2b. В-третьих, усовершенствован боевой
модуль, с использованием современных приборов наблюдения и возможности
установки RCWS.
Двигатель на БТР-60М размещается спереди, что позволяет
высвободить корм для десантного отделения. А новая форма бронекорпуса со
значительно большим внутренним пространством (20,4 против 16,1 куб. м)
позволяет использовать эту машину под совершенно другие задачи.
Кроме того, вырос уровень бронирования с ПЗСА-2 до ПЗСА-4
и добавилась защита от 6 кг фугасов.
БТР-60XM «Хорунжий» может служить платформой для техники
различного назначения: это может быть бронетранспортер, машина огневой
поддержки, самоходно-артиллерийская поддержка (миномет), санитарная машина, ремонтно-эвакуационная.
В данном случае БТР представлен в виде командно-штабной
машины (КШМ), о чем свидетельствует наличие соответствующих средств связи.
Габаритная длина машины – 7000 мм, ширина – 2660 мм и
высота – 2430 мм. Полная масса с противопульной защитой – 13 т. Экипаж состоит
из трех человек (командира, оператора и водителя).
Преодолеваемые препятствия на сухом грунте: угол подъема
– 30 град., крена – 25 град., ров – 2,0 м; на плаву: угол входа в воду – 25
град., выхода из воды – 15 град.
https://andrei-bt.livejournal.com/1894139.html
https://mil.in.ua/uk/news/praktyka-predstavyla-btr-horunzhyj/
12.08.2021
Саудовская
Аравия приобрела около 60 украинских бронированных машин "Козак-5"
Как сообщили
украинские СМИ, во время своего выступления на проходившем в Киеве
Международном оборонном инвестиционном форуме 12 августа 2021 года председатель
совета директоров киевского ЗАО "Научно-производственное объединение
"Практика" и по совместительству председатель правления Лиги
оборонных предприятий Украины Олег Высоцкий заявил,сообщая о планах компании
принять участие в оборонной выставке в Саудовской Аравии, что:
"Практика" в этом году реализовала два экспортных контракта, с ними
(Саудовской Аравией) в том числе".
Согласно
другим источникам, НПО "Практика" в 2021 году поставило в Саудовскую
Аравию 60 колесных бронированных машин собственного производства
"Козак-5" с колесной формулой 4х4. Об изготовлении данной партии
украинские СМИ сообщали весной 2021 года. Возможно, эти машины были приобретены
саудитами для передачи просаудовским силам хадистов в Йемене.
Бронированная
машина "Козак-5" была впервые представлена НПО "Практика"
на выставке «Зброя та безпека-2016» в Киеве осенью 2016 года. Машина выполнена
на коммерческом шасси пикапа Ford F550 и имеет полный боевой вес 10 тонн. Заявлен
уровень броневой защиты ПЗСА-5 (STANAG 4569 level 2). До настоящего времени был
известно о поставке только восьми машин "Козак-5" в исполнении для
служб разминирования "Козак-5ПМЛ" для Государственной службы Украины
по чрезвычайным ситуациям в 2018 году.
Следует
отметить, что, по данным самого НПО "Практика", уровень импортных
изделий и комплектующих в изготавливаемых им машинах составляет около 80
процентов по стоимости.
https://bmpd.livejournal.com/4372216.html
https://defence-ua.com/news/praktika_vikonala_velikij_eksportnij_kontrakt_z_saudivskoju_aravijeju-4491.html
06.04.2021
"Практика"
розробляє "Козак-7": всі подробиці нового армійського бронеавтомобіля
"Практика"
створює нового "Козака"
НВО
"Практика" створює новий армійський бронеавтомобіль
"Козак-7"
Серед
українських бронеавтомобілів невдовзі з’явиться новий зразок, який за своїми
можливостями може на голову випередити конкурентів. Мова йде про розробку
машини "Козак-7", яку веде НВО "Практика".
"Козак-7"
- це армійський бронеавтомобіль, точніше - загальновійськова
багатофункціональна платформа, яка відповідає всім суворим вимогам військових,
як за прохідністю та рухомістю, так і за потужністю самого шасі. А головна
різниця - замість посилення окремих елементів шасі, встановлюється готовий
комплект.
Про
те, як розробляється цей новий бронеавтомобіль, спеціально для Defense Express
розповів один з розробників машини - Олексій Ревтов.
Зазначимо,
що у "кейсі" "Практики" зараз є "Козак-2М1", який
створювався у співпраці із бійцями елітних та високомобільних підрозділів. Цю
машину вже замовили для Сил спеціальних операцій, Десантно-штурмових військ, а
також морпіхів.
Необхідно
зауважити, що "Козак-2М1" офіційно класифікується, як бойова колісна
броньована машина, бо він має повністю несучий бронекорпус. Якщо говорити
максимально спрощено, то "Козак-2М1" фактично є БТРом з колісною
формулою 4х4.
Водночас
лінійка бронеавтомобілей, тобто машин, які створені на автомобільному шасі,
зараз на "Практиці" представлена "Козаком-5". Ця машина
створена на посиленому шасі Ford F-550, що є звичною світовою практикою,
наприклад, відомий ізраїльський Sand Cat від Plasan також використовує це ж
шасі від Ford.
Проте,
як підкреслюють на підприємстві, "Козак-5" - це "поліцейська
машина", яка може ефективно діяти в умовах доріг та легкого бездоріжжя.
Тому, попри те, що він вже успішно експортується, його не пропонують Збройним
Силам України. Бо реальні вимоги до армійських бронеавтомобілів в ЗСУ значно
вищі.
Саме
тому зараз "Практика" створює "Козак-7", який має стати
універсальною платформою для війська. Це зумовлює і те, що він має бути готовий
до масового виробництва, тобто - технологічним у виробництві.
"Козак-5"
"Практикою" позиціонується, як поліцейська машина
Фактично
"Козак-7" також створюється на базі Ford F-550, але на
"Практиці" кардинально змінюють його ходову частину завдяки
встановленню готового комплексного рішення від іноземної компанії з однієї з
країн НАТО.
Цей
комплект має посилені мости, ресори, амортизатори, кардани, стабілізатори, нові
стандартизовані за стандартом НАТО армійські ступиці коліс. Але його
встановлення займає не більше кількох годин.
Підвіска
"Козака-7" - це готове армійське рішення
Це
дозволило підняти загальну вантожопідйомністью шасі "Козак-7" до 12
тонн, з 10 тонн у "Козак-5". Водночас "Козак-7" оснащується
330-сильним турбодизелем V8 з об’ємом у 6,7-літрів, який поєднаний з 10-ступеневою
автоматичною коробкою передач. Тобто питома потужність залишається на більш ніж
високому рівні - у 27,5 к.с./т.
Загалом
корисне навантаження нового шасі сягає 9 тонн, що дозволяє розмістити на ньому
не тільки бронекапсулу, але і використати шасі для створення цілого сімейства
військових машин під різні задачі.
Наприклад,
мобільного міномета, протитанкового комплексу, станції радіолокаційної боротьби
чи радіотехнічної розвідки, машини управління БПЛА, тощо.
Шасі
"Козак-7", кабіна від F-550 встановлена для зручності
Таким
чином, НВО "Практика", як і у випадку з розробкою колісної
бронемашини "Отаман" з формулою 6х6 або 8х8, робить ставку на
модульне рішення зі створення універсальної платформи.
Водночас
Defense Express продовжить слідкувати за долею "Козака-7" та
сподівається вже найближчим часом зафільмувати його ходові випробування.
https://defence-ua.com/weapon_and_tech/praktika_rozrobljaje_kozak_7_vsi_podrobitsi_novogo_armijskogo_broneavtomobilja_ekskljuzivne_video-3344.html
23.02.2021
«Козак-2М1»,
створений для потреб Десантно-штурмових військ та Сил спеціальних операцій, у
2021-му замінить бронеавтомобіль «Козак-2».
Розробка
та випробування колісного всюдиходу, а також внесення змін відповідно до особливостей
та потреб десантників і спецназівців, тривали впродовж кількох місяців із
безпосереднім залученням представників цих елітних родів військ.
У
2019−2020 роках «Козак-2М1» з позитивними результатами пройшов державні
випробування та у квітні 2020-го рекомендований державною комісією до прийняття
на озброєння вітчизняного війська.
Постачання
«Козак-2М1» до військових частин вказаних родів військ планують у другій
половині 2021 року.
Згадана
броньована бойова колісна машина покликана замінити бронеавтомобіль «Козак-2»,
допущений до експлуатації у ЗС України у 2016 році та прийнятий на озброєння у
березні того ж року.
У
зазначений період «Козак-2» закуповували за державними контрактами за
договірною ціною, встановленою у 2017 році, яка становила близько 8,4 млн
гривень і не переглядалася.
За
державним контрактом, укладеним у грудні 2019-го, договірна ціна на «Козак-2» у
9,28 млн гривень визначена у 2020 році на підставі фактичних витрат, з
урахуванням підвищення мінімальної заробітної плати й збільшення вартості
енергоносіїв.
Перевірки
та аудит уповноваженими органами контролю зауважень до ціноутворення за
укладеними державними контрактами на закупівлю броньованих автомобілів
«Козак-2» не виявили.
За
час експлуатації у Збройних Силах України броньований автомобіль «Козак-2»
зарекомендував себе як надійний колісний панцирник, що забезпечує практичне
виконання всього спектру поставлених перед підрозділами бойових завдань.
https://armyinform.com.ua/2021/02/kozak-2m1-stvorenyj-dlya-potreb-desantno-shturmovyh-vijsk-ta-syl-speczialnyh-operaczij-u-2021-mu-zaminyt-broneavtomobil-kozak-2/
19.02.2021
Військові протестували «Отаман» та БТР-60М від «Практики»
під час кількаденних екстремальних випробувань (фото).
"Отаман" та БТР-60М впродовж кількох діб проходили заводські ходові випробування
На полігоні Збройних Сил
України "Десна" пройшли заводські ходові випробування дослідних
зразків універсальних колісних платформ "Отаман" та БТР-60М, які
розроблені НВО "Практика".
Ці випробування спеціально
проводились у складних погодних умовах. Вони охоплювати денні та нічні марші по
танкодрому, які тривали кілька діб, а також подолання спеціальних перешкод:
гірок, ровів, окопів, ескарпів. За цей час кожна машина подолала кілька сотень
кілометрів в складних умовах зимових ґрунтів, ожеледиці та насту.
БТР-60М та "Отаман"
від "Практики"
Однією з особливостей
заводських випробувань було максимальне залучення військових, які оцінювали
можливості "Отаману" та БТР-60М, а також формували перелік змін та
нововведень у конструкції, з огляду на реальний бойовий досвід.
До випробувань залучались військові
З результатом цих випробувань
прямо на полігоні ознайомилось Командування Сухопутних військ, очільник яких -
Олександр Сирський, особисто протестував на танкодромі кожну машину.
"Сухопутним військам
потрібна сучасна універсальна колісна броньована машина, яка призначена для
розміщення різного типу озброєння та має високу прохідність, бронезахист та
ергономічність. БТР-4, який зараз знаходиться на озброєнні та гідно показав
себе у боях, все ж таки має певний максимум своєї модернізації. Тому ми вітаємо
зусилля української "оборонки" у створенні нових зразків військової
техніки.
Олександр Сирський протестував
"Отаман" та БТР-60М
Враження від обох машин вкрай
позитивні. "Отаман" - це абсолютно нова платформа, яка легка в
управлінні та без зусиль долає всі перешкоди. Вона може бути виконана як у
варіанті 6x6, так і 8x8, що відкриває доволі широкі перспективи" -
прокоментував Defense Express Командувач Сухопутних військ Олександр Сирський.
Своєю чергою БТР-60М, як
зазначив Олександр Сирський, дає можливість у короткі терміни отримати відносно
недорогу броньовану машину із різним озброєнням. БТР-60М може посилити
підрозділи охорони, а надалі - бригади територіальної оборони.
У БТР-60М, фактично, все що
залишилось від старої машини - підвіска
"Для НВО
"Практика" було дуже важливо отримати результати тестувань у
надскладних умовах та "вижати" з дослідних зразків
"Отамана" та БТР-60М абсолютний максимум, а не задовольнитися успішним
виконанням стандартної програми випробувань.
З боку Defense Express
зазначимо, що "Отаман" створений на новому шасі із потужною
підвіскою, яка дозволяє реалізувати навантаження на одну вісь на рівні 9 тонн.
Враховуючи нерівномірний розподіл навантаження на вісі, у версії 6х6 це
дозволяє отримати стандартну повну бойову масу у 23 тонни, а у версії 8х8 - 32
тонни.
Такий резерв ваги дозволяє
встановити бронювання, яке у базовій версії відповідає протикульовому захисту
STANAG lvl 2 з усіх сторін, а у лобовій проекції захищає від куль 12,7 мм. А
при встановленні додаткових керамічних елементів рівень захисту зростає до
STANAG lvl 4, тобто від куль 14,5 мм на відстані 200 метрів у лоб.
"Отаман" має
V-подібне днище
Враховуючи повноцінний
протимінний захист з V-подібним днищем, це робить "Отаман"
найзахищенішою колісною платформою в Україні та аналогічним провідним західним
зразкам.
Щобільше, такі можливості шасі
дозволяють розмістити на платформі "Отамана" артилерійські бойові
модулі та засоби протиповітряної оборони.
Додамо, що у
"Отамані" використано двигун Deutz потужністю 558 к.с., який дозволяє
рухатись зі швидкістю до 110 км/год.
Водночас БТР-60М - це рішення
модернізації БТР-60, яке полягає у збереженні існуючої підвіски, заміною
архаїчної "спарки" двох двигунів по 90 к.с. кожен на один 320-сильний
Deutz з автоматичною коробкою Allison та глобальному перекомпонуванню машини.
Зокрема двигун на БТР-60М
розміщується спереду, що дозволяє вивільнити корму для десантного відділення. А
нова форма бронекорпусу, зі значно більшим внутрішнім простором (20,4 проти
16,1 куб. м.), дозволяє використати цю машину під абсолютно інші задачі.
У БТР-60М використано сучасні
підходи до ергономіки та бронювання
Наприклад, на платформі БТР-60М
можливо не тільки створити машини для підрозділів "другої лінії", а
оснастити нею штабні та тилові підрозділи. Наприклад, на її базі можливо виконати
санітарно-евакуаційну машину, машини зв’язку та управління, тощо.
Крім того, у БТР-60М зріс і
рівень бронювання з ПЗСА-2 до ПЗСА-4 та додався захист від 6-кг фугасів.
Перекомпонування дозволило
розмістити десантний відсік у кормі
Таким чином НВО
"Практика", на додачу до серійного виготовлення бронеавтомобілів
"Козак-2М1" для війська та розробки легшого "Козак-5",
активно розвиває нові напрями.
З огляду на можливості
"Отамана", він має всі шанси стати основною платформою у Збройних
Силах України, а БТР-60М може значно посилити підрозділи "другої
лінії".
БТР-60М - може знайти своє
призначення у тилу
З боку Defense Express
зазначимо, що саме цій темі буде присвячено нову відеопрограму, під час якої ми
детально розповімо про обидві ці машини та поспілкуємось з військовими та
розробниками.
https://defence-ua.com/weapon_and_tech/vijskovi_protestuvali_otaman_ta_btr_60m_vid_praktiki_pid_chas_kilkadennih_ekstremalnih_viprobuvan-2921.html
12.12.2020
ЗСУ отримали
кілька десятків бронеавтомобілів «Козак-2».
Приватна компанія «НВО «Практика» у рамках Державного оборонного замовлення передала Збройним Силам України партію з понад 40 броньованих автомобілів «Козак-2».Про це повідомляється на сторінці компанії у Facebook: https://www.facebook.com/practikaua/posts/243242450466845 .«Ми особливо пишаємося тим, що «Козак-2» на 70% виготовлений з компонентів і комплектуючих вітчизняного виробництва, які поставляє десяток українських підприємств. Вже майже 5 років наші бронеавтомобілі допомагають укріплювати обороноздатність нашої держави. Бронеавтомобіль виробництва НВО «Практика» пройшов повний цикл державних випробувань і у березні 2017-го прийнятий на озброєння вітчизняного війська», – йдеться у повідомленні.
Зазначається,
що, на сьогодні, вже понад 240 машин «Козак-2» використовуються Збройними
Силами України та силовими структурами нашої держави.
У
листопаді 2016 року, наказом Міноборони №588, допущений до експлуатації в ЗСУ
на особливий період, а за півроку – 21 березня 2017 року наказом №158 прийнятий
на озброєння Збройних Сил України.
У
грудні 2019 року 81-а окрема аеромобільна бригада Десантно-штурмових військ ЗСУ
отримала партію броньованих автомобілів «Козак-2».
У
липні 2019 року завершились державні випробування броньованого автомобіля
«Козак-2М1» розробки та виробництва НВО «Практика».
Спеціалізований
броньований автомобіль «Козак-2» ПСЗА-5 (панцеровий захист спеціалізованих
автомобілів 5 класу) розроблений в 2015 році, у листопаді 2016 року, наказом
Міноборони №588, допущений до експлуатації в ЗСУ на особливий період, а за
півроку – 21 березня 2017 року наказом №158 прийнятий на озброєння Збройних Сил
України.
Бронеавтомобіль
призначений для перевезення особового складу, озброєння, вантажів і майна всіма
типами доріг і місцевості; проведення тактичних операцій (патрулювання,
супровід, забезпечення зв’язку, вогнева підтримка в бою), а також для захисту
екіпажу і вантажу, особового складу від вогню стрілецької зброї калібром 7,62
мм, осколків боєприпасів і мін.
15-тонний
бронеавтомобіль побудований на шасі IVECO Eurocargo.
Комплектація
камера
відеоспостереження;
зовнішня
відеокамера з ІЧ-підсвічуванням;
камера
паркувальна заднього виду;
система
навігації;
поворотний
прожектор;
система
обігріву лобових і бічних вікон;
тахограф;
сигнальна гучномовний установка;
лебідка
з електропроводів;
система
фільтровентиляції;
додаткова
система підігріву салону;
система
пожежогасіння силової установки;
система
пожежогасіння відсіку десанту;
система
кондиціонування відсіку десанту.
Нагадаємо,
що на початку 2020 року НВО «Практика» також імпортувала партію шасі Iveco для
«Козак-2» у рамках виконання державного обороного замовлення в інтересах
Нацгвардії.
https://www.facebook.com/practikaua/posts/243242450466845
29.09.2020
Минобороны
Индонезии проинспектировало готовность ББМ «Козак-2М».
ЦАМТО,
29 сентября. Делегация Минобороны Индонезии во главе маршалом авиации
Н.Понангом Джавото в начале месяца с рабочим визитом посетила г.Киев.
Как
сообщает Kemlu.go.id, в мероприятии, состоявшемся 2-4 сентября, помимо
делегации Министерства обороны Индонезии, также приняла участие группа
специалистов компаний PT Pindad и PT LEN Industri.
Данная
встреча была проведена по итогам рабочего визита заместителя министра обороны
Республики Индонезия в феврале 2020 года и в рамках реализации двустороннего
соглашения о сотрудничестве в области обороны, подписанного в 2016 году и
ратифицированного двумя странами.
Целью
визита являлось подробное ознакомление с возможностями местной оборонной
промышленности. Делегация посетила несколько государственных и частных
промышленных компаний, в том числе ознакомилась с готовностью двух
бронированных машин «Козак-2М» производства НПО «Практика», которые были
заказаны индонезийской стороной и, как ожидается, примут участие в военном
параде в честь 75-летия Вооруженных сил Республики Индонезия в октябре 2020
года.
ББМ
«Козак-2» создана на основе шасси Iveco Eurocargo с колесной формулой 4х4,
которое рассчитано на 15 т полной массы. Машина использует 12-мм финскую
бронесталь, выполнена по модульному принципу с V-образным днищем. Автомобиль
выдерживает подрыв 6 кг тротила. Установлены противоминные сидения. ББМ может
оснащаться как дистанционно управляемым боевым модулем, так и турелью для
стрелка под разные типы вооружений.
https://armstrade.org/includes/periodics/news/2020/0929/124559801/detail.shtml
08.04.2020
06.02.2020
Як
формується ціна на бронеавтомобіль «Козак-2»
У Державному оборонному замовленні
торік для потреб Збройних Сил України передбачено закупівлю, зокрема і
спеціального броньованого автомобіля (СБА) «Козак-2». Його розробило й серійно
виготовляє відоме не лише в України, а й за її межами приватне вітчизняне
підприємство НВО «Практика». До речі, «Козак-2» пройшов повний цикл державних
випробувань і у березні 2017-го прийнятий на озброєння вітчизняного війська.
Екскурс у цінову політику
Відповідно до контракту, укладеного
між Міноборони України та НВО «Практика», орієнтовна вартість виготовлення СБА
«Козак-2» станом на січень 2019 року становила 8,4 млн грн за одиницю.
Натомість у грудні цього ж року укладено ще один контракт на закупівлю у
«Практики» пів сотні такого типу бронемашин, але вже за орієнтовною ціною майже
9,3 млн грн за одиницю.
Інформаційне агентство АрміяInform
вирішило розібратися в питанні, як саме відбувалося формування ціни на
бронеавтомобіль «Козак-2» у ДОЗ-2019, звернувшись за роз’ясненням до їхнього
виробника – ПрАТ «НВО «Практика».
Як нам пояснили профільні фахівці
компанії, підприємство справді підписує контракт, де вказується орієнтовна ціна
на зразок нової зброї чи техніки, який закуповуватимуть за ДОЗ. Але під час
виконання контракту ця ціна може коригуватися. Зростання може бути викликане
здорожчанням комплектуючих, підвищенням мінімальної заробітної платні,
інфляцією тощо. При цьому коливання фактичних цін фіксує Управління військових
представництв, яке затверджує так звані розрахунково-калькуляційні матеріали
(РКМ) як невід’ємний елемент виробництва зразка. Тому, ще до підписання
контракту з Міноборони, був складений докладний опис і розрахунок – понад сотню
аркушів – очікуваних витрат для формування, перевірки й затвердження
замовником, знову ж таки – орієнтованої ціни. Підприємство склало РКМ і уклало
контракт з орієнтовною ціною у 9,28 млн грн за машину. За фактом виконання
контракту при підтвердженні фактичних витрат буде визначено підсумкову
договірну ціну.
Тепер для повноти картини зробимо
невеличкий екскурс. ПрАТ «НВО «Практика» підписало перший контракт на
постачання СБА «Козак-2» до ЗСУ ще 2016-го. І вже тоді у ньому фігурувала ціна
8,41 млн грн за одиницю. Проте у 2018 році Міноборони запропонувало
підприємству укласти новий контракт на постачання визначеної там кількості СБА
«Козак-2», але за умови збереження договірної ціни від 2016 року і з можливим
її переглядом після завершення виконання всього контракту у 2019 році. Таким
чином у період з 2016 по 2019 рік бронеавтомобілі «Козак-2» постачають у війська
саме за ціною у 8,4 млн грн за одиницю.
До того ж, відповідно до постанови
Уряду від 27 квітня 2011 р. №464 «Питання державного оборонного замовлення» –
орієнтовна ціна на продукцію оборонного призначення за державним контрактом, що
укладається у 2019 році, може бути визначена на рівні розміру ціни державного
контракту на закупівлю аналогічної продукції, укладеному у 2018-му з
коригуванням на індекс споживчих цін за розрахунком Державної служби статистики
України (у 2018 р. – 9,8%). Тоді орієнтовна ціна становила б понад 9,2 млн грн.
Зростання цін на «Козак-2» у
порівнянні з 2016 роком пов’язане як з корегуванням на індекс споживчих цін,
так і зі збільшенням мінімальної заробітної плати, а також виробничих витрат за
цей час. Щодо імпортних компонентів, то, за твердженням представників
компанії-виробника, у вартості «Козака» вони становлять не 80, а 25%.
З 16453 деталей для виробництва
«Козака-2», імпортними є близько 400, головні витратні складові – фінська броня
і ходова від IVECО. Вони з 2016-го теж зросли у вартості, хоча менше, ніж
вітчизняні комплектуючі – їх до «Козака» поставляє десяток українських
підприємств. Як приклад – вартість системи постановки димових завад «Туча», яку
виготовляє «Арсенал», зросла із 138 до 240 тис. грн. І так майже по кожному
постачальнику.
На «Практиці» розраховують, що у
підсумку за цим контрактом прибуток компанії становитиме до 8% (1% – від
закупівельних комплектуючих та 20% – від сировини і матеріалів). на «Практиці»
запевнили, що зроблять все від них залежне, аби вчасно виготовити 50 СБА
«Козак-2» і вже у жовтні поточного року передати їх Міністерству оборони
України.
Сергій Воронков, кореспондент
АрміяInform
https://armyinform.com.ua/2020/02/26/yak-formuyetsya-czina-na-broneavtomobil-kozak-2/
23.08.2019
11.07.2019
24.04.2019
20.03.2019
14.03.2019
08.06.2018
НВО «Практика» передала Державній службі з надзвичайних ситуацій України 8 піротехнічних машин на базі бронеавтомобіля «Козак-5».
03.11.2017
(На территории НПО "Практика")
Научно-производственное объединение «Практика» передало Минобороны Украины первую партию 10 бронеавтомобилей "Козак-2".
14.10.2017
На форуме была представлены новейшие образцы вооружения, разработанные рядом предприятий.
Киевское Научно-производственное объединение «Практика» на первом Всеукраинском форуме частных предпринимателей оборонной промышленности продемонстрировало «Козак-2М» с независимой подвеской колес. «Козак-2М» получил башню К1610.94.010сб-1 производства ГП Киевский бронетанковый завод модернизированную башню БТР-70 под установку системы 902В "Туча" с крупнокалиберным пулеметом НСВ.
В задней части применена откидная дверь для более быстрой высадки десанта, а носовая часть решена в духе колесных моделей марки «Практика».
Киевское Научно-производственное объединение «Практика» на первом Всеукраинском форуме частных предпринимателей оборонной промышленности представило трехосный полноприводный специализированный автомобиль «Богдан-МАЗ-6317» с системой быстрой погрузки контейнеров типа «Мультилифт». Он предназначен для перевозки боеприпасов – в частности до 120 ракет к РСЗО «Град». Машина отличается бронированной кабиной (уровень защиты ПЗСА-4), разработанной специалистами НПО «Практика».
Машина разрабатывалась на основании совместного решения между НПО "Практика" и руководством Вооруженных сил Украины с целью создания платформы / бронетранспортера 6х6 основном в интересах морской пехоты или подразделений, которым требуется боевая техника, способная уверенно преодолевать водные преграды.
05.04.2016
Какие обновления
готовятся для бронеавтомобиля "Козак-2". Фото
Корреспонденты AUTO-Consulting
побывали на киевском НПО "Практика" и увидели модернизированные
броневики "Козак-2", которые подготовили специалисты компании. За год
"Козак-2" получил больше сотни изменений, многие из которых были
продиктованы спецификой работы в зоне АТО. Но у "Практики" есть
наработки как в разы повысить стойкость "Козака-2" к обстрелам.
Как уже сообщал AUTO-Consulting,
"Козак-2" впервые в Украине прошел тест на подрыв 6 кг тротила по
стандартам НАТО. Бронеавтомобиль подрывали в двух местах и замеряли показатели
в салоне с помощью специальных датчиков. Результаты оказались более чем обнадеживающие.
"Козак-2" не только полностью соответствует всем нагрузкам, согласно
уровню STANAG 2, но и имеет потенциал для повышения защиты экипажа от более
мощных мин. И в этом направлении сейчас и ведутся работы.
Кроме того, в НПО
"Практика" работают и над проходимостью "Козак-2". Исходное
шасси IVECO Cargo 4x4, как известно, не имеет централизованной подкачки шин,
которая для военных машин считается почти аксиомой. Как сообщили
AUTO-Consulting на заводе, выхода может быть два: либо ставить специальные мосты,
в которых предусмотрена такая функция, либо искать другие варианты. В
"Практике" работают над обеими вариантами, а пока продемонстрировали
AUTO-Consulting систему подкачки шин с наружным подводом воздуха к ступице.
Такое решение часто применяют в Бразилии без значительных переделок
конструкции. Его преимущество - в низкой стоимости. Фактически систему подкачки
шин можно смонтировать на уже готовые бронеавтомобили и значительно повысить их
проходимость.
Есть ресурс и для повышения
стойкости "Козак-2" к обстрелам из РПГ. Притом, в
"Практике" изучили мировой опыт и пришли к выводу, что навешивать
антикумулятивные решетки - это уже вчерашний день. куда более эффективно
использовать сетки, навешанные на корпус на определенном растоянии.
Весь секрет в том, что сеть
изготовлена не из капронового каната, а из специального материала - дайнема.
Такая сеть защищает от 80% обстрелов из РПГ разных моделей, легко монтируется,
не перегружает бронеавтомобиль и может одновременно еще и быть маскировкой.
Единственный недостаток - это высокая стоимость дайнема. Комплект на
"Козак-2" обходится примерно в 40 тыс. евро.
Но подбить "Козак-2" с
такой экипировкой из стрелкового оружия уже не удастся. В таком виде
"Козак-2" становится неоценимым помощником для борьбы с ДРГ в зоне
АТО. Но решение о закупке подобных исполнений пока так и не принято.
Кроме того, в
"Практике" экспериментируют и с защитой экипажа от оружия массового
поражения. Традиционная фильтро-вентиляционная установка (ФВУ) советского
образца уже не отвечает современным реалиям. Поэтому у "Козак-2"
появится ФВУ с защитой от химического, бактериологического оружия массового
поражения и радиационной пыли.
Модернизированный
"Козак-2" должен стать одним из самых защищенных бронеавтомобилей в
украинской армии, - считают в НПО "Практика". Для этого у него есть
неплохой потенциал. Конструкция позволяет наращивать защиту, но дальнейшая
модернизация будет вестись за счет применения новых военных технологий.
От советского наследия нужно
отходить, - полагают в "Практике". Будущее за неординарными
решениями.
Вот такие модернизации ожидают
"Козак-2" в ближайшее время. Кроме того, расширяется и число
модификаций. "Козак-2" осваивает новые воинские профессии. На его
базе создаются и командно-штабные и машины радиоэлектронной борьбы.
"Козак-2" за год эксплуатации в зоне АТО заслужил положительную
репутацию у бойцов, тем более, что за машинами постоянно следят специальные
бригады от "Практики", которые изучают все неисправности и постоянно
обновляют машины.
https://autoconsulting.ua/article.php?sid=35779
24.03.2016
Во время посещения 24 марта
2016 года начальником Генерального штаба вооруженных сил Украины генералом армии
Виктором Муженко киевского ЗАО «Научно-производственное объединение «Практика»,
в числе прочего впервые был продемонстрирован полноразмерный макет
разрабатываемого данным предприятием бронетранспортера с колесной формулой 8х8.
22.07.2015
(Передача техники состоялась на территории учебного центра Национальной гвардии Украины в Новых Петровцах)
В Новых Петровцах состоялась передача Министром внутренних дел Украины Арсением Аваковым новых образцов автомобильной и специальной техники подразделениям специального и оперативного назначения Национально гвардии Украины.
Подразделения нацгвардии получили:
11 бронированных автомобилей «Козак-2» (НПО "Практика")
2 грузовика МАЗ-6317
7 мобильных пунктов для размещения и отдыха личного состава.
В общем подразделения
получили 11 бронированных автомобилей «Козак-2», 1 КрАЗ “Shrek”, 1
бронеавтомобиль «Спартан», 2 грузовика МАЗ 6317, а также 7 мобильных пунктов
для размещения и отдыха личного состава.
06.07.2015
(На территории НПО Практика)
Ряды боевой техники Национальной гвардии Украины пополнят 10 новых бронированных автомобилей "Козак-2", разработанных и произведенных киевским предприятием НПО "Практика".
18.04.2015
В мобільному прикордонному загоні, що дислокується у Бортничах відбулось
випробування нового броньованого автомобіля «Козак-2»
В мобільному
прикордонному загоні, що дислокується у Бортничах відбулось випробування нового
броньованого автомобіля «Козак-2»,
створеного українським виробником спеціальної техніки науково-виробничим
об’єднанням „Практика”.
Презентацію
відвідав особисто Голова Держприкордонслужби генерал-лейтенант Віктор Назаренко
та Глава парламентського комітету з питань національної безпеки і оборони Сергій
Пашинський. Керівник прикордонного відомства, особисто провів тест-драйв
броньованого автомобіля, та високо оцінив
нові можливості бронемашини, яка в подальшому зможе значно посилити
прикордонні підрозділи, що виконують бойові завдання в зоні проведення АТО та
смузі безпеки вздовж лінії розмежування.
В кінці заходу прикордонники та представники науково-виробничого
об’єднання «Практика» обговорили умови замовлення та комплектації цих новітніх
броньованих автомобілів для потреб прикордонного відомства.
https://dpsu.gov.ua/ua/news/prikordonniki-proveli-%C2%ABtest-drajv%C2%BB-novogo-bronovanogo-avtomobilja-%C2%ABkozak-2%C2%BB/%3C/span
14.03.2015
МВС підпише контракт на виготовлення 15 бронемашин «Козак».
Під Києвом пройшла виставка техніки вітчизняного виробника.
10 різних
БТРів українського виробництва - між українськими виробниками вже
розпочинається конкуренція за військові замовлення. Сьогодні ще одну виставку
техніки зорганізували під Києвом. Там були і суто бойові машини, і нові кухні,
і пересувні казарми, командні пункти, і навіть виїзна душова. Усе це перевіряли
особисто секретар РНБО Олександр Турчинов та глава МВС Арсен Аваков, йдеться у
сюжеті ТСН.19.30.
"Ми
дивилися перший "Козак" наприкінці листопада. Був перелік
випробувань, були зауваження, був розстріл машини. Псля того ми бачимо ту першу
модель, яку замовили. Було питання в броні, ми домовилися і посилили
бронь", - каже міністр внутрішніх справ Арсен Аваков.
Для таких машин найстрашніше не куля, а фугаси на дорозі - тому розробники посилювали днище, і робили його спеціальної форми.
"Найбільш
важливий момент — V-образне днище, яке прибирає енергію вибуху", - додав
Аваков. У Facebook він написав, що наступного тижня МВС підпише контракт на
виготовлення 15 бронемашин "Козак".
https://autoconsulting.ua/article.php?sid=32977
https://tsn.ua/foto/kozaki-i-shreki-avakov-ta-turchinov-viprobuvali-novinki-ukrayinskoyi-viyskovoyi-tehniki-415340.html
20.01.2015
США подарили Украине бронеавтомобиль «Козак»
США купили для украинских пограничников бронированного
«Козака»
Бронеавтомобиль украинского производства передан Госпогранслужбе.
На киевской базе Государственной пограничной службы Украины посольство США
в Украине передало пограничникам первый прототип бронеавтомобиля
"Козак" украинского производства. Об этом сообщает пресс-служба
американского посольства в Украине.
https://ukraine.segodnya.ua/ukraine/ssha-kupili-dlya-ukrainskih-pogranichnikov-bronirovannogo-kozaka-585763.html
https://delo.ua/econonomyandpoliticsinukraine/ssha-podarili-ukraine-broneavtomobil-kozak-288582/
https://nv.ua/ukraine/pogranichniki-poluchat-bolee-150-edinic-tehniki-i-novye-teplovizory-34525.html
25.08.2009
Во
время парада прошла премьера украинского ББМ "Козак"
Во время парада прошла премьера украинского ББМ "Козак" – бронетранспортер Боевая бронированная машина (ББМ) для Сил специальных операций «Казак» дебютировала во время парада на Майдане Независимости. Это — новейшая разработка украинских оборонщиков.
"Козак"
изготовлен Научно-производственным объединением «Практика», которое является
ведущим отечественным производителем средств технической безопасности для
банков и офисов. Машина является новейшим образцом отечественного производства
с боевыми и техническими характеристиками современного мирового уровня. ББМ
«Казак» предназначена для применения в составе специальных подразделений.
,5-тонный «Казак» имеет двигатель мощностью 176 лошадиных сил и в снаряженном состоянии способен буксировать прицеп весом до 4 тонн. Он способен преодолевать препятствия под углом 35 градусов и брод глубиной до 1,5 метра. V-подобное днище способно выдержать взрыв мины не менее 3 килограммов в тротиловом эквиваленте, а каркасный принцип построения капсулы салона дает возможность экипажу при этом оставаться неповрежденными. Конструкция разрешает варьировать степенью защиты путем замены толщины панелей, в зависимости от условий применения боевой машины. Также «Казак» имеет GPS-навигатор, прибор радиационной и химической разведки, камеру заднего вида, парктроник, кондиционер, систему ABS и повышенные звуко — и термоизоляцию.
Вооружение
— 12,7-мм пулемет НСВТ или КТ (боекомплект — 450 патр.), 7,62-мм пулемет ПКМС
(2000 патр), авт. гранатомет АГС — 17 (87 выстр.)
Колесная
формула — 4х4
Клиренс
— 365 мм
Двигатель
— IVECO, дизельный, 4-цилиндровый с турбонаддувом, рядный, EURO-4
Макс.
скорость — 120 кмч
Минимальный
радиус разворота — 9,5 м
Контрольный
расход топлива — 15 л100 км